Fricile şi coşmarurile angajaţilor români: colegii "horror" sau salariul "fantomă". Sondaj de Halloween
Neînțelegerile cu șefii, teama de concediere și creșterea volumului de muncă se numără printre cele mai mari frici și „coșmaruri” ale angajaților, potrivit unui sondaj bestjobs realizat de Halloween.
- Ce vor românii de la România? Fii parte a campaniei Observator. Spune-ne ce vrei TU de la România printr-un video de 30 de secunde
- Cel puțin 62 de morţi după inundații catastrofale în Spania. Printre victime şi 4 copii. Imagini dramatice cu oameni salvaţi în ultima clipă
Neînțelegerile cu superiorii (42%), urmate de teama de concediere (31%) și de un volum mai mare de muncă (29%) sunt cele mai frecvente frici ale angajaților. Aceștia se simt, de asemenea, presați de obiective tot mai greu de atins (21%) și de posibilitatea de a lucra în timpul sărbătorilor (20%), iar pentru 16% dintre respondenți, tăierea salariului este o sursă semnificativă de îngrijorare.
"Coşmarurile" iau diverse forme la job
Pentru mulți angajați, „coșmarurile” la job iau diverse forme, iar la vârful clasamentului se află un șef „de coșmar” (33%), urmat de colegii „horror” (28%), iar pentru 23% dintre respondenți, salariul „fantomă” adaugă stres suplimentar.
Un program de lucru „înfiorător” este o altă provocare pentru 17% dintre angajați, însă 30% dintre participanți declară că nu au parte de astfel de „coșmaruri” la locul de muncă.
Aspectele care dau "fiori pe şira spinării"
Conform sondajului bestjobs, deadline-urile strânse, naveta zilnică și ședințele individuale cu superiorii sunt menționate fiecare de 20% dintre respondenți ca fiind aspecte care provoacă „fiori pe șira spinării” la locul de muncă, în timp ce ședințele interminabile afectează 16% dintre angajați. Cu toate acestea, 18% dintre participanți se bucură de o atmosferă de lucru liniștită, considerând că la job „totul e lapte și miere”.
Halloween-ul nu este o sărbătoare foarte populară în rândul companiilor românești, însă dacă ar putea alege o temă de costume pentru Halloween, preferințele angajaților ar reflecta perfect atmosfera de la birou: 26% ar fi „Echipa Burnout”, în timp ce 23% ar opta pentru „Vrăjitorii cafeluțelor.” Aproximativ 14% ar alege să fie „Maniacii Multitasking-ului”, iar 12% ar reprezenta „Echipa Tech Troubles”. Alte opțiuni populare includ „Demonii Deadline-urilor” (10%), „Maratoniștii Pauzei de Masă” (10%), „Monștrii Ședințelor” (8%) și „Vampirii Corporatiști” (8%).
Sondajul a fost realizat în luna octombrie, pe un eșantion de 570 de utilizatori de internet.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰