Antena Meniu Search
x

Noi drepturi pentru clienții magazinelor. Comenzile online ar putea fi livrate în maximum 2 săptămâni

Se pregătesc reguli pentru clienţii magazinelor. Comenzile plasate online vor fi livrate în cel mult două săptămâni. Iar dacă un produs este trimis a treia oară în service, nu va mai reparat, ci înlocuit cu unul nou.

de Redactia Observator

la 24.08.2019, 23:33

Vezi și

Se pregătesc reguli pentru clienţii magazinelor. Comenzile plasate online vor fi livrate în cel mult două săptămâni. Iar dacă un produs este trimis a treia oară în service, nu va mai reparat, ci înlocuit cu unul nou. Sunt doar câteva dintre modificările propuse de ANPC. În această vară fierbinte, inspectorii au găsit soluţia şi ca aparatele de aer condiţionat să fie instalate în câteva zile şi nu în câteva câteva săptămâni, cum se întâmplă acum, în multe cazuri.

Produse stricate sau livrări întârziate. Sunt cel mai întâlnite probleme ale clienţilor.

Inspectorii ANPC propun ca un produs trimis de trei ori la reparaţii, cu aceeaşi defecţiune, să fie înlocuit de comerciant cu unul nou. Iar termenul de livrare să scadă de la cel mult 30 de zile, la 15 zile lucrătoare.

Un domn, de pildă, spune că a aşteptat mai bine de o lună să primească frigiderul comandat online.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

De cele mai multe ori, comercianţii aruncă vina pe firmele de curierat, iar acestea nu pot fi trase la răspundere dacă nu respectă termenele de livrare.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Proiectul prevede ca după livrarea aparatului de aer condiţionat, montajul trebuie făcut în cel mult o săptămână.

Comercianţii spun că deja ţin cont de aceste reguli, dar admit că, uneori, sunt greu de respectat.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

O altă schimbare pe care o propun cei din ANPC este ca în magazin să avem un formular, pe care să ne completăm reclamaţiile. Acestea vor trebui soluţionate într-un termen de 48 de ore de către angajaţii magazinului. Altfel, ne putem adresa Protecţiei Consumatorilor.

30 de reclamaţii ajung în fiecare zi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

Noile măsurile propuse de oficiali sunt încă dezbătute cu vânzătorii. Acestea ar putea intra în vigoare peste trei luni.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei
Aveţi asigurare obligatorie a locuinţei?
Observator » Stiri economice » Noi drepturi pentru clienții magazinelor. Comenzile online ar putea fi livrate în maximum 2 săptămâni