Noi drepturi pentru clienții magazinelor. Comenzile online ar putea fi livrate în maximum 2 săptămâni
Se pregătesc reguli pentru clienţii magazinelor. Comenzile plasate online vor fi livrate în cel mult două săptămâni. Iar dacă un produs este trimis a treia oară în service, nu va mai reparat, ci înlocuit cu unul nou.
Se pregătesc reguli pentru clienţii magazinelor. Comenzile plasate online vor fi livrate în cel mult două săptămâni. Iar dacă un produs este trimis a treia oară în service, nu va mai reparat, ci înlocuit cu unul nou. Sunt doar câteva dintre modificările propuse de ANPC. În această vară fierbinte, inspectorii au găsit soluţia şi ca aparatele de aer condiţionat să fie instalate în câteva zile şi nu în câteva câteva săptămâni, cum se întâmplă acum, în multe cazuri.
Produse stricate sau livrări întârziate. Sunt cel mai întâlnite probleme ale clienţilor.
Inspectorii ANPC propun ca un produs trimis de trei ori la reparaţii, cu aceeaşi defecţiune, să fie înlocuit de comerciant cu unul nou. Iar termenul de livrare să scadă de la cel mult 30 de zile, la 15 zile lucrătoare.
Un domn, de pildă, spune că a aşteptat mai bine de o lună să primească frigiderul comandat online.
- Topul Forbes al miliardarilor, mai mare ca oricând. Şase dintre bogaţii lumii sunt români
- România are 6 luni să rezolve problema pensiilor speciale. 700 de milioane de euro din PNRR, blocate de UE
- Se reiau zborurile pe Aeroportul Băneasa. Cele 7 curse operate pe "Aurel Vlaicu": o companie low-cost sparge gheaţa
- Moştenitorii, scutiți de impozit la vânzarea locuinței. Experţii sunt sceptici: "Iniţiatorii au un interes...
- Poşta Română a început distribuirea ajutoarelor de 400 lei pentru pensionari. Când ajung banii
De cele mai multe ori, comercianţii aruncă vina pe firmele de curierat, iar acestea nu pot fi trase la răspundere dacă nu respectă termenele de livrare.
Proiectul prevede ca după livrarea aparatului de aer condiţionat, montajul trebuie făcut în cel mult o săptămână.
Comercianţii spun că deja ţin cont de aceste reguli, dar admit că, uneori, sunt greu de respectat.
O altă schimbare pe care o propun cei din ANPC este ca în magazin să avem un formular, pe care să ne completăm reclamaţiile. Acestea vor trebui soluţionate într-un termen de 48 de ore de către angajaţii magazinului. Altfel, ne putem adresa Protecţiei Consumatorilor.
30 de reclamaţii ajung în fiecare zi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Noile măsurile propuse de oficiali sunt încă dezbătute cu vânzătorii. Acestea ar putea intra în vigoare peste trei luni.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰