WarnerMedia, deținut de AT&T ar putea fuziona cu Discovery. O afacere de 150 de miliarde de dolari ar da naștere unui rival pentru Netflix și Disney
Compania AT&T este discuții avansate pentru a fuziona WarnerMedia cu Discovery. Fuziunea estimată la peste 150 de miliarde de dolari ar putea crea un nou gigant de servicii streaming care să concurenze cu Netflix și Disney.
Gigantul american al telecomunicaţiilor AT&T ar fi aprobat un acord de fuziune al operaţiunilor sale din domeniul media, rebotezate WarnerMedia din Time Warner, cu an alt gigant din domeniu, grupul Discovery. Potrivit Financial Times, fuziunea este estimată la peste 150 de miliarde de dolari.
Decizia este una surprinzătoare. În urmă cu mai puţin de trei ani AT&T a cheltuit 85 de miliarde de dolari pentru a prelua grupul american de media Time Warner, principalul acţionar de la Central European Media Enterprises (CME). O eventuală fuziune a WarnerMedia, proprietarul CNN şi HBO, cu grupul Discovery, care deţine printre altele lanţul Eurosport, ar putea da naştere unui gigant capabil să concureze cu furnizorii de servicii streaming Netflix şi Disney +, companii care au înregistrat o creştere explozivă a numărului de abonaţi la serviciile lor pe fondul izolării.
AT&T şi Discovery au refuzat să comenteze infomația. AT&T deţine deja branduri populare în afacerile de divertisment, cum ar fi HBO, HBO Max, CNN, prin intermediul diviziei sale WarnerMedia. HBO şi HBO Max au 63,9 milioane de abonaţi, comparativ cu cei 100 de milioane ai Disney+ (deţinută de Walt Disney) şi cei 207,6 milioane de abonaţi ai Netflix. Discovery, care are în portofoliul său posturile TV Animal Planet, HGTV şi Discovery Channel, este disponibil pentru 88,3 milioane de gospodării din Statele Unite. Ccele două companii negociază încă structura unei tranzacţii şi este posibil ca discuţiile să eşueze.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰