46 de ani de la construcția primei Dacii. „Prea luxoasă pentru idioţi!“ Modele neştiute
Pe 11 mai 1968 începea contruirea primei Dacii, proiect ce porneşte după ce Nicolea Ceauşescu se hotărăşte că vrea o industrie auto.
Pe 11 mai 1968 începea contruirea primei Dacii, proiect ce porneşte după ce Nicolea Ceauşescu se hotărăşte că vrea o industrie auto.
Cum nimeni nu ştia mare lucru despre această zonă, se va obţine o licenţă de la o companie franceză. Astfel, pe 20 august 1968 Nicolae Ceauşescu pleca de la Colibaşi (azi Mioveni) la bordul primei maşini fabricate în România. Cea dintâi Dacie 1100 i-a revenit dictatorului.
Acest model s-a produs într-un număr mic şi doar trei ani, căci începând cu aceeaşi zi de 20 august a anului următor se începe producţia celebrei deja Dacia 1300. În momentul în care Ceauşescu a văzut prima maşină Dacia 1300 fabricată în România, a exclamat: „Prea luxoasă pentru idioţi!“.
Imediat, s-a renunţat la radio, oglinda laterală din dreapta şi la încălzirea scaunelor din spate. După ce şi „alte luxuri inutile“ au fost eliminate de către birocraţii zeloşi, Ceauşescu s-a declarat mulţumit de varianta finală: „Perfectă pentru idioţi!“.
1975 – Dacia Estafette (sau D6), prima furgoneta produsă vreodată de Automobile Dacia. Au fost realizate doar 842 de modele. Pentru că era asociată generaţiei hippy, în afara României, varianta românească a fost retrasă de pe piaţă la scurt timp de la lansare la ordinul Partidului Comunist Român, partid care nu dorea ca tinerii să adopte stilul hippy.
1980 – Dacia 500 cunoscut si sub numele de Lastun. Conceptul iniţial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maximă de 2 + 2 persoane (2adulţi şi 2 copii), cu un consum mic de până la 3 litri/100km şi o viteză maximă de 70km/h. Primul motor avea 2 cilindri, 499 cc, 22,5 CP şi un consum de 3,3 l/100 km. Viteza maximă era de 106 km/h. Caroseria era de tip coach, cu 2 uşi, fabricată din răşini sintetice rezistente la coroziune. Lastunul a fost produs într-un numar mic iar din cauza calităţii slabe producţia acestuia a încetat după 1989.
1987 - Dacia MD87 - este un prototip ce dispunea de un motor central şi ulterior faruri escamontabile.
1980 - Dacia Mini - este un prototip a unei maşini economice, realizată prin modificarea modelului Dacia 1310. Putea deveni hatchback, pick-up sau decapotabilă cu efort minim.
sursă: historia.ro
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰