Anchetă de proporții în cazul semafoarelor sabotate din București
Atentat grav la siguranţa publică în Bucureşti. Indivizi neidentificaţi încă au accesat ilegal sistemul de comandă a semafoarelor din cel puţin patru intersecţii foarte aglomerate. Au preluat controlul astfel încât semafoarele au funcţionat simultan pe verde, indiferent de direcţia de circulaţie.
Atentat grav la siguranţa publică în Bucureşti. Indivizi neidentificaţi încă au accesat ilegal sistemul de comandă a semafoarelor din cel puţin patru intersecţii foarte aglomerate. Au preluat controlul astfel încât semafoarele au funcţionat simultan pe verde, indiferent de direcţia de circulaţie.
Vieţile a mii de oameni, şoferi sau pietoni, au fost în pericol. E un sabotaj, a existat intenţia de a provoca accidente în lanţ. Sunt acuzaţiile lansate chiar de viceprimarul Capitalei, care vorbeşte despre patru suspecţi. Poliţia a deschis acum o anchetă fără precedent.
Este ipoteza şocantă lansată de municipalitate. Primul atac a avut loc vineri, la o trecere de pietoni din cartierul Titan. Alte trei chiar sâmbătă. Semafoarele din mai multe intersecţii au funcţionat după alte diagrame decât cele normale. Culorile s-au aprins altfel decât au fost programate.
Sabotajul a fost confirmat de echipele primăriei pentru patru mari intersecţii. Sunt acum "zone roşii" pe harta experţilor, care încearcă să menţină siguranţa pe şosele. Iar paza a fost întărită. În afară de intersecţia de la Policlinica Titan, celalalte zone nu au fost făcute publice, tocmai pentru a nu îngreuna ancheta.
În cel mai negru scenariu, toate semafoarele ar fi arătat culoarea verde. Asta înseamnă că toate maşinile, inclusiv cele care acum staţionează la roşu, ar fi intrat în acelaşi timp în intersecţie.
Primăria a depus o plângere penală la poliţie. A ataşat şi imagini de pe camerele de supraveghere din dreptul semafoarelor modificate, pentru ca autorii atacului fără precedent să fie identificaţi.
Din cele 432 de intersecţii semaforizate din Bucureşti, 213 sunt controlate direct de la sediul central al Companiei de Management al Traficului. Celalalte semafoare sunt acţionate de un mecanism plasat într-o cutie din apropierea aparatului. Experţii din primărie spun că există doar opt persoane care au codurile de acces necesare pentru a modifica programul de funcţionare al unui astfel semafor.
Din cele opt persoane indicate de primărie, patru sunt angajaţi actuali ai Companiei de Management al Traficului. Oficialii spun că aceştia au fost verificaţi şi nu există suspiciuni asupra lor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰