Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video ANIMAŢIE GRAFICĂ: Două nave de 46 de milioane de euro, construite de olandezii de la Damen pentru România. La ce vor fi folosite

Premierul Olandei, Mark Rutte, nuanţează un refuz voalat. România poate să intre în Schengen, dar trebuie să aibă un stat de drept mai puternic. A făcut declaraţia chiar la noi în ţară, unde s-a întâlnit cu preşedintele Klaus Iohannis şi cu premierul Nicolae Ciucă. Cu o zi inainte de a veni Rutte pe pământ românesc, guvernul nostru a semnat și un contract de 46 de milioane de euro cu Olanda, pentru două nave-pompier şi de salvare.

de Redactia Observator

la 12.10.2022 , 20:05

Olanda a fost singura ţară care s-a opus acum patru ani intrării României în Spaţiul Schengen. Şi nici acum nu pare convinsă că merităm să circulăm fără graniţe în Europa.

Premierul olandez şi-a vizitat astăzi conaţionalii care participă la forţa NATO din România. La poligonul de la Cincu a vorbit cu preşedintele Iohannis şi cu premierul Ciucă, însă nu a promis nimic. Nici achiziţia de peste 40 de milioane făcută de statul român nu l-a înduplecat.

România va avea două nave pentru pompieri, construite de compania olandeză Damen

Vezi și

România va avea două nave pentru pompieri, construite de compania olandeză Damen.în România. Vasele vor fi late cât terenul pe care joacă tenis Halep şi de două ori mai lungi decât acesta. Dotările din contract prevăd heliport pentru elicoptere şi drone de monitorizare, plus macarele pentru recuperarea obiectelor grele din Marea Neagră.

Pe acelaşi subiect

Roelof van Ees, ambasadorul Olandei în România: Navele vor fi construite la şantierul naval din Galaţi. Prin acest contract semnat Inspectoratul de Urgenţă va fi pregătit pentru misiuni de salvare pe mare.

Autorităţile spun că România are nevoie de nave-pompier de salvare pentru că exploatările de gaz din Marea Neagră se vor extinde şi trebuie să fim pregătiţi şi pentru accidente. Una dintre nave este prevăzută cu rezervoare de 1.000 de litri de apă pentru stingerea incendiilor şi poate lansa bărci de salvare şi recuperare.

Raed Arafat şeful DSU: Amândouă au capabilitați de a avea la bord 50 de supravietuitori. Un număr de pacienți critici sau până la 12 pacienți necritici pe tărgi. Vor avea un rol în decontaminarea CBRN şi combaterea polurării.

Nava de căutare şi salvare va costa aproape 21 de milioane de euro. Cea de stingere, aproape 25 de milioane de euro. Sunt bani europeni, accesaţi de serviciile de urgenţă din România. Semnarea contractului de 46 de milioane de euro cu olandezii a fost făcută cu două luni înaintea votului decisiv pentru intrarea României în Schengen, spaţiul european de liberă circulaţie, fără controale la frontieră.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » ANIMAŢIE GRAFICĂ: Două nave de 46 de milioane de euro, construite de olandezii de la Damen pentru România. La ce vor fi folosite