Autostrada Unirii, adoptată de Parlament. Când încep lucrările la autostrada Iaşi - Târgu Mureş
Legea privind realizarea Auostrăzii Unirii, Iaşi – Târgu Mureş, a fost adoptată astăzi de plenul Camerei Deputaţilor.
Legea privind realizarea Auostrăzii Unirii, Iaşi – Târgu Mureş, a fost adoptată astăzi de plenul Camerei Deputaţilor.
Autostrada ar urma să fie construită din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor.
Legea a fost adoptată cu 261 de voturi 'pentru', două voturi 'împotrivă' şi cinci abţineri.
Proiectul de lege a fost iniţiat în luna mai a anului trecut de un grup de 71 de parlamentari de la toate partidele politice, cu excepţia ALDE.
Conform proiectului de lege, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov - Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.
Vicepreşedintele ALDE, Varujan Vosganian, a spus în plenul Camerei Deputaţilor că parlamentarii ALDE din Moldova nu vor vota bugetul pe 2019 dacă în el nu e inclusă Autostrada Unirii.
Autostrada Unirii va face legătura între Moldova şi Transilvania
"Nu fac ameninţări, dar pentru parlamentarii ALDE din Moldova prezenţa acestui obiectiv în legea bugetului este o condiţie obligatorie ca noi să votăm legea bugetului pe 2019”, a declarat astăzi Vosganian.
El a afirmat că în ultima vreme, Guvernul a început să aibă o altă unitate de măsură: kilometrul de autostradă.
"Prezenta lege aprobă executarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi - Târgu Mureş, denumită în continuare Autostrada Unirii. Obiectivul de investiţii Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene disponibile în cadrul exerciţiului financiar multianual 2014-2020", se arată în lege.
Ministerul Transporturilor este desemnat drept coordonator al proiectului de investiţii. Termenul de finalizare ar fi de patru ani de la intrarea în vigoare a legii.
Iniţiatorii legii critică întârzierile Guvernului, care îşi propunea ca abia în 2021 să înceapă realizarea studiilor de fezabilitate pentru această autostradă.
"Cuantificăm zece ani de studii şi zeci de milioane de euro cheltuite pe studii de fezabilitate, studii care zac neatinse prin sertare. Oricât de mult are nevoie România de o autostradă de legătură între Moldova şi Transilvania, acţiunile Guvernului denotă o totală lipsă de strategie şi direcţie", se arată în expunerea de motive.
Legea a trecut de prima cameră, Senatul, fiind adoptată tacit în decembrie anul trecut.
Camera Deputaţilor este for decizional.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰