Călătorii trenului care a făcut 32 de ore de la Timișoara la Mangalia nu au fost despăgubiți
Românii care au ocolit ţara cu trenul şi au călătorit 32 de ore între Timişoara şi Mangalia nu vor primi niciun leu despăgubire, au anunţat reprezentanţii CFR. Deşi mulţi au plătit degeaba o noapte de cazare pe litoral, nu vor primi nici măcar banii pentru biletul de tren.
Românii care au ocolit ţara cu trenul şi au călătorit 32 de ore între Timişoara şi Mangalia nu vor primi niciun leu despăgubire, au anunţat reprezentanţii CFR. Deşi mulţi au plătit degeaba o noapte de cazare pe litoral, nu vor primi nici măcar banii pentru biletul de tren. Oamenii au îndurat căldura infernală, foamea şi setea în trenul groazei. O echipă Observator a însoţit călătorii în ultima parte a maratonului pe şine şi a fost martor al umilinţelor la care sunt supuşi pasagerii pe banii lor.
După o zi şi o noapte de stat în tren, nervii călătorilor au cedat. Au plecat din Timişoara duminică după-amiază şi au ajuns la destinaţie.marţi dimineaţa.
”Nu se poate aşa ceva, e strigător la cer! Copii de 3 ani, uitaţi! Sunt morţi de somn şi de de toate”, spune o altă călătoare.
O echipă Observator a prins trenul din urmă la Bucureşti, când călătorii erau după o zi de mers, dar departe de finalul călătoriei.
Trenul Inter Regio 1992 a plecat din Timişoara cu destinaţia Mangalia, duminică, la ora 18.00. După 200 de kilometri, urma o zonă inundată, aşa că trenul de vreme bună s-a oprit.
”După şase ore ne ocoleşte toată ţara ca să ajungem la Constanţa. Că putea să ne pună un microbuz ca să depăşească ăia 20 de kilometri, da, zona aia în care era apă”, spune o călătoare.
În tren se aflau şi zeci de copii care trebuiau să ajungă în tabără, la Costineşti. Pentru ei călătoria a fost parte din aventura de vacanţă.
Pentru adulţi, maratonul pe şine a fost mult mai obositor.
La Drobeta Turnu-Severin şi la Bucureşti, călătorii au primit apă şi sandvişuri din partea angajaţilor CFR. Este singura compensaţie pentru sutele de călători. De despăgubiri nu poate fi vorba.
Şi asta deşi mulţi au plătit degeaba o noapte de cazare pe litoral, au dormit în tren.
Călătorii ar fi putut primi cel mult banii pe bilet, însă numai dacă abandonau călătoria. Îaninate de mare, îi mai aştepta o surpriză.
La Feteşti, călătorii au fost anunţaţi că trebuie să se mute dintr-un vagon în altul, altfel vor fi abandonaţi la Constanţa, acolo unde, de altfel, va rămâne jumătate din tren. Aşa că oamenii şi-au luat bagajele şi s-au îngrămădit într-un vagon până la destinaţia finală. Costineşti sau Eforie Sud.
A fost ultima picătură pentru mulţi dintre călători, care au cerut socoteală şefului de tren.
Era deja unu şi jumătate noaptea, când trenul a ajuns în Constineşti. O călătorie de 32 de ore.
În România, trenurile au avut întârzieri de 10 ani într-un an. Pentru comparaţie, în Japonia, şeful căilor ferate a demisionat pentru o întârziere de trei minute într- un an. Recent, călătorii de acolo au mai trecut printr-un incident.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰