Antena Meniu Search
x

O companie aeriană low-cost i-ar putea plăti unei pasagere daune uriaşe după un incident la bord. Femeia a rămas cu traume

În premieră, o companie aeriană low-cost i-ar putea plăti unei pasagere daune uriaşe după un incident la bord. Femeia a fost opărită de o stewardesă, se pare, în timpul unor turbulenţe.

Vezi și

În premieră, o companie aeriană low-cost i-ar putea plăti unei pasagere daune uriaşe după un incident la bord. Femeia a fost opărită de o stewardesă, se pare, în timpul unor turbulenţe.

Instanţa a decis că angajata companiei aeriene a dat dovadă de neglijenţă şi i-a dat câştig de cauză victimei, care ar putea primi despăgubiri de 10 mii de euro. Decizia nu e însă definitivă.

O oră mai avea cursa Roma-Bucureşti până la aterizarea pe Aeroportul Henry Coandă. Însoţitorii de bord serveau pasagerii cu băuturi calde. La un moment dat una dintre stewardese s-a apropiat de o femeie care avea loc la marginea culoarului. Şi a vărsat peste ea recipientul în care avea apă fierbinte.

Incidentul din aeronava a fost anuntat la turnul de control si mai departe catre o ambulanta aflata aici la aeroport. Femeia a fost preluata de salvare de la scara avionului.

Lângă victimă, în avion, se aflau soţul şi copilul acesteia. Cei doi nu au fost atinşi de apa fierbinte. Însă femeia a avut nevoie de spitalizare. 

Medicii de la amera de gardă a spitalului Elias au confirmat la acea vreme arsuri pe 5 la sută din suprafaţa corpului. Arsuri de gradul 1 si 2.

Preţ de câteva luni, femeia a mers zilnic la spital pentru tratament şi schimbarea pansamentelor. Au urmat operaţii dureroase dar şi o fobie faţă de zborul cu avionul, pe care a tratat-o la psiholog. Toate aceste lucruri au făcut-o să dea în judecată compania aeriană. A cerut iniţial peste 30 de mii de euro despăgubiri. Instanţa de judecată a fost de acord cu 10 mii de euro. 

Adrian Cuculis, avocat: "Stweardesa respectivă nu lucra pe cont propriu. Ea lucra în cadrul unei companii. În momentul în care compania respectivă a angajat-o şi-a luat şi obligaţia pentru persoana care urma să fie prejudiciată, astfel încât indiferent ce făcea stweardesa, urma să fie despăgubită persoana respectivă d ecătre companie."

Instructorii stewarzilor spun că astfel de incidente pot fi prevenite prin reguli stricte. Reguli învăţate de însoţitorii de bord la cursuri care durează minimum patru săptămâni şi sunt repetate sistematic. În cazul recipientelor cu lichide fierbinţi, de exemplu, normele sunt clare.

Mihaela Năstase, instructor stewart: "Trebuie sigurantat si incadrat de alte sticle, eventual de băuturi răcoritoare. Şi obligatoriu trebuie să aibă capac. Când avem o turbulenţă bruscă şi vedem că lucrurile scapă d esub control cafetierele, ceainicele se iau şi s evarsă pe podea."

Decizia nu este definitivă. Compania aeriană care a fost condamnată să plătească daune în urma acestui incident a transmis că a atacat-o, deja, în instanţă. Dar nu a oferit mai multe informaţii în acest caz. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei
Intenţionaţi să cumpăraţi mai multe produse româneşti dacă adaosul comercial la acestea va fi plafonat?
Observator » Evenimente » O companie aeriană low-cost i-ar putea plăti unei pasagere daune uriaşe după un incident la bord. Femeia a rămas cu traume