Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Explozia de la metroul Tineretului, o tragedie evitată la secundă

Zeci de oameni au fost evacuați la Tineretului după mai multe explozii şi un incendiu la un vagon. Totul s-a întâmplat pe cea mai circulată magistrală din Capitală.

de Redactia Observator

la 21.09.2020 , 19:25

  • Sindicaliştii spun că marele noroc a fost că incidentul s-a petrecut în staţie şi nu în tunel. Pasagerii ar fi trebuit să meargă doi kilometri pe sub pământ.

Staţia Tineretului, ora 9 seara. Metroul care circulă pe ruta pipera- berceni demarează, însă după doar câţiva metri se dezlănţuie haosul. Explozii, flăcări şi fum. Oamenii din staţie se panichează şi fug spre ieşire.

Totul a pornit de la un scurtcircuit sub unul dintre vagoane, chiar când metroul a ajuns în staţie. Conductorul şi-a dat seama de pericol şi a oprit alimentarea cu energie electrică.

După câteva secunde, angajaţii Metrorex au crezut că problema este rezolvată şi au repornit curentul electric. S-au înşelat. Au urmat alte explozii, iar flăcările au ajuns până la tavan.

Vezi și

Daniel Vasile, ISU Bucureşti: S-a degajat mult fum la nivelul peronului şi a fost necesară evacuarea tuturor persoanelor din staţie şi vagoane. ISU Bucureşti a intervenit cu o autospecială de stingere şi o ambulanţă SMURD.

Circulaţia metroului a fost dată peste cap mai bine de o oră, timp în care jandarmii le-au interzis călătorilor să coboare la Tineretului. Garaniturile nu au mai oprit în staţie, iar angajaţii Metrorex au schimbat piesele distruse de flăcări.

Sindicaliștii de la metrou spun că de data asta, doar norocul a făcut ca nimeni să nu păţească nimic. Dacă accidentul ar fi avut loc cu doar 30 de secunde mai târziu, în tunel, ar fi putut avea urmări tragice.

Ion Rădoi, Sindicatul Metrorex: Dacă se întâmpla în tunel, trebuia să facem evacuarea la cea mai apropiată stație. Ar fi fost probleme mai mari dacă era în tunel pentru că era vorba şi de fum.

Practic, călătorii ar fi fost nevoiţi să meargă pe jos, prin tunel, până la următoarea staţie. Adică aproape 2 kilometri pe sub pământ.

Scurtcircuitul s-a produs la una dintre garniturile cumpărate de la o companie spaniolă. Culmea, ele au ajuns în Bucureşti recent, în urmă cu 5 ani.

Ion Rădoi, Sindicatul Metrorex: Găsim de la o săptămână la alta defecţiuni de ordin tehnic cu aceste CAF-uri, dar nimeni nu răspunde. Avem probleme cu cele mai noi trenuri care au venit în România.

Aceeaşi firmă spaniolă a produs şi vestitul "metrou zburator". În luna ianuarie a anului trecut, vagoanele nu s-au mai oprit în staţie, s-au izbit de un zid şi au rămas suspendate în staţia Berceni. Raportul specialiştilor a arătat grave defecţiuni la sistemul electronic al metroului.

De cealaltă parte, Metrorex spune că nu ar trebui să avem nicio frică atunci când călătorim cu metroul şi că, de fapt, accidentul ar fi fost provocat de lipsa de modernizare a staţiei, nu de vagoane.

În 2015, Metrorex a cumpărat 16 trenuri de la spanioli, pentru care compania a plătit peste 100 de milioane de euro.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » Explozia de la metroul Tineretului, o tragedie evitată la secundă