Modificări foarte importante pentru şoferi! Se schimbă procedura Inspecţiei Tehnice Periodice!
Se anunţă modificări foarte importante pentru şoferi! Un proiect prevede că ITP-ul va fi acordat maşinilor care au cel mult defecte minore.
Se anunţă modificări foarte importante pentru şoferi! Un proiect prevede că ITP-ul va fi acordat maşinilor care au cel mult defecte minore.
Noile reguli propuse pentru desfășurarea inspecțiilor tehnice la mașini sunt incluse într-un Proiect de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică, notează avocatnet.ro.
Modificări importante în acordarea ITP-ului pentru maşini!
Noua lege vine să clarifice procedura ITP-ului care, în prezent, este una foarte dură pentru şoferii ale căror maşini prezintă defecte minore. Spre exemplu, unii ingineri auto care efectuează ITP au, în prezent, posibilitatea de a refuza trecerea inspecţiei pentru o maşină căruia nu îi funcţionează un bec de... poziţie.
Pe viitor, aceste lucruri s-ar putea schimba, astfel încât inginerii vor da revenire doar maşinilor care au defecte majore.
Proiectul de modificare a legii prevede și definiții pentru cele trei categorii de defecte, după cum urmează:
- deficiențe minore: deficiențele care n-au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului și alte neconformități minore;
- deficiențe majore: deficiențele susceptibile să compromită siguranța vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic și alte neconformități mai importante;
- deficiențe periculoase: deficiențele care constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului.
ITP anual pentru maşinile mai vechi de 12 ani
În acelaşi proiect de lege, iniţiatorii au decis că, în cazul mașinilor cu o vechime de cel puțin 12 ani, ITP-ul să fie necesar anual, nu o dată la doi ani, așa cum este acum.
În același timp, mașinile noi la prima înmatriculare în România vor fi supuse primului ITP abia după trei ani de la înmatriculare, nu după doi ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰