Oamenii de ştiinţă de la Institutul Salk din Statele Unite au anunţat o descoperire extraordinară: o metodă prin care se poate inversa procesul de îmbătrânire! Cercetătorii spun că experimentele pe şoareci au avut un succes incredibil, dar, foarte important, au raportat rezultate pozitive şi la testele pe celule umane.

Potrivit savanţilor, rozătoarele afectate de o boală care cauzează îmbătrânirea prematură au trăit cu 30 procente mai mult, după ce li s-a aplicat tehnica anti-îmbătrânire.

Cercetătorii spun că le-au reprogramat celulele folosind o metodă care sugerează că procesul de îmbătrânire poate fi inversat.

Încercări anterioare au dus la întinerirea celulelor, însă animalele testate au dezvoltat tumori şi au murit.

Cu toate acestea, echipa de cercetători din spatele acestui studiu, condusă de profesorul Juan Carlos Izpisua Belmonte, anunţă că ultimele teste nu au mai dus la decesul rozătoarelor, care, dimpotrivă, au trăit cu 30% mai mult.

În plus, oamenii de ştiinţă spun că testele pe celule umane au avut, de asemenea, rezultate pozitive.

"Studiul nostru arată că procesul de îmbătrânire nu are o singură direcţie. Poate fi inversată", a declarat profesorul Izpisua.

El spune că tehnica de inversare a procesului de îmbătrânire constă în transformarea celulelor în celule stem.

"Ceea ce am observat noi ]n laborator este că, atunci când induci reprogramarea celulară, celulele întineresc. Întrebarea era dacă putem face această rejuvenare pe un animal viu", a explicat Alejandro Ocampo, un alt membru al echipei de cercetare.

Pentru ca animalele să nu mai dezvolte tumori în urma aplicării tehnicii de inversare a îmbătrânirii, savanţii au schimbat modul în care patru gene sunt implicate în reprogramarea celulară.

"Pentru prima dată, am demonstrat că se poate păstra identitatea celulară în timp ce se inversează procesul de îmbătrânire", spun cercetătorii.

Izpisua Belmonte a mai spus că este conştient de faptul că şoarecii nu sunt oameni şi că procesul de rejuvenare umană este mult mai complex. Însă acest studiu demonstreză că îmbătrânirea este un proces extrem de dinamic şi că se pot face intervenţii care să ducă la un rezultat pe care "nu l-am crezut posibil în trecut"

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Evenimente » REUŞITĂ EPOCALĂ! Oamenii de ştiinţă pot opri procesul de îmbătrânire! ELIXIRUL TINEREŢII, testat deja pe celule umane (VIDEO)