Antena Meniu Search
x

Modificări la proiectul prin care se taxează accesul maşinilor în Bucureşti

Gabriela Firea a anunţat că proiectul privind vinieta din Bucureşti va suferi modificări şi va fi îmbunătăţit pentru a include unele obiecţii ridicate de bucureşteni în perioada de când acesta a fost pus în dezbatere publică.

Cine va plăti taxa pentru accesul maşinilor în centrul Capitalei
Modificări la proiectul prin care se taxează accesul maşinilor în Bucureşti - Hepta

Gabriela Firea a anunţat că proiectul privind vinieta din Bucureşti va suferi modificări şi va fi îmbunătăţit pentru a include unele obiecţii ridicate de bucureşteni în perioada de când acesta a fost pus în dezbatere publică.

Primarul general al Capitalei a transmis că vor interveni unele modificări în cadrul proiectului Oxigen prin care se doreşte înlăturarea poluării din Bucureşti.

Vinieta pentru Bucureşti se va plăti în funcţie de normele de poluare ale autoturismelor şi nu în funcţie de locul în care sunt înmatriculate, iar pentru rezidenţii din centrul Capitalei se vor institui măsuri compensatorii.

 Vinieta de București va fi plătită și de locuitorii din Capitală și din Ilfov

Potrivit primarului Gabriela Firea pentru autoturismele din alte judeţe referirea va fi legată de normele de poluare ale maşinii.

”Am luat hotărârea să reformulăm acel articol care se referă la autoturismele înmatriculate în alte judeţe, dar care circulă zilnic prin Bucureşti, deci nu sporadic, întâmplător şi să îmbunătăţim acest articol mai ales că, până la urmă, este adevărat, trebuie să ne referim la norma de poluare a unui autoturism şi nu neapărat la judeţul unde este el înmatriculat, deşi corect este ca taxele şi impozitele şi pe maşini să fie încasate în Bucureşti şi nu în alte judeţe.

Prin această reformulare, sugerată de unii dintre dumneavoastră, practic se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie că sunt din Capitală, fie că sunt înmatriculate în alte judeţe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt aici în trafic zi de zi să fie privite prin prisma normei de poluare”, a anunţat Firea, potrivit News.ro.

Edilul a precizat că rămâne idea ca în zona centrală a Capitalei să să fie interzise autoturismele non Euro şi Euro 1 şi 2.

”Rămâne ideea ca în zona cea mai aglomerată, cea mai poluată, în centru, să fie interzise autoturismele non Euro şi Euro 1 şi 2, iar, de asemenea, cele care intră în Capitală să aibă acelaşi regim precum şi autoturismele care sunt zilnic în trafic dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti. Practiv, vom interzice în zona centrală aceste autoturisme non Euro 1 şi 2 şi vor plăti vinietă pentru restul teritoriului municipiului Bucureşti, altul decât zona centrală”, a mai subliniat Firea.

În ceea ce priveşte autoturismele cu normă de poluare Euro 3, la această categorie nu s-a stabilit vreo modificare deocamdată.

”În cazul autoturismelor Euro 3 noi am propus plata unei viniete, deoarece este un autoturism poluant. În acest moment, pentru această categorie, nu pot să vă spun exact cum va arăta modificarea, dar am ţinut cont de mesajele dumneavoastră şi vom analiza împreună cu specialiştii noştri, dacă vom include autoturismele Euro 3 alături de cele non Euro, Euro 1 şi Euro 2”, a explicat primarul Capitalei.

Ajutor pentru rezidenţii din centrul Bucureştiului

O altă modificare vizează rezidenţii din zona centrală a Bucureştiului. Aceştia ar putea fi sprijiniţi să-şi achiziţioneze o maşină nepoluantă sau ar putea primi, în schimbul maşinilor poluante, vouchere cu care îşi vor putea achiziţiona electrocasnice.

”În ceea ce priveşte rezidenţii, dacă aceste persoane locuiesc în centru, apare o problemă. Practic, nu vor mai putea pleca de acasă cu acea maşină sau, dacă sunt acum plecaţi în vacanţă, se pot întoarce pentru că nu e valabil proiectul, dar, de la anul, de la 1 ianuarie vor avea o mare problemă şi atunci, special pentru această categorie, împreună cu specialiştii în mediu şi mobilitate analizăm includerea rezidenţilor din zona centrală care sunt proprietarii unor maşini Non Euro sau Euro 1 şi 2 , deci foarte poluante, într-un program  prin care, împreună cu Primăria Capitalei să fie sprijiniţi, dacă nu mai au maşină să îşi achiziţioneze una nepoluantă, dacă mai au un autoturism să renunţe la această maşină poluantă şi eventual să existe o despăgubire sub formă de vouchere aşa cum am mai practicat, din aceste vouchere să se poată achiziţiona un televizor, un aragaz, microunde, un laptop, orice se poate cumpăra de la un magazin de electrocasnice. Acest program al nostru, care a fost lansat de Direcţia de Mediu a funcţionat foarte bine, am avut 5.000 de bucureşteni care au scăpat de rable contra a 9.000 de lei cu care şi-au putut achiziţiona electrocasnice”, a ma spus Gabriela Firea.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-aţi simţit discriminaţi la interviul de angajare din cauza vârstei?

Observator » Evenimente » Modificări la proiectul prin care se taxează accesul maşinilor în Bucureşti