Video Mărcile occidentale sunt blurate de televiziunile chineze. Imaginile au devenit imediat virale pe internet
Posturile de televiziune chineze au blurat logo-urile mărcilor occidentale în programele lor, într-un gest de susținere a campaniei din China pentru bumbacul din Xinjiang.
Decizia a cauzat întârzieri în cazul mai multor emisiuni televizate, pentru că editorii au fost nevoiți să cenzureze fiecare logo de pe hainele și încălțămintea persoanelor care apăreau în fața camerei de filmat, scrie BBC.
Acuzații de persecuție la adresa uigurilor de pe plantațiile de bumbac din Xinjiang
Totul se întâmplă după ce mai mulți comercianți din Occident și-au exprimat îngrijorarea cu privire la presupusa exploatare a minoritarilor uiguri pe plantațiile de bumbac din regiunea chineză Xinjiang.
Beijingul a negat acuzațiile și, drept răspuns, multe mărci occidentale au ajuns să fie blurate în acest fel, la televiziunile din China.
A existat o revoltă masivă și în online, iar vedetele au rupt public legăturile cu mărcile occidentale și și-au exprimat sprijinul pentru bumbacul din Xinjiang. Acum emisiunile TV populare se grăbesc să-și arate sprijinul, dar cu rezultate neintenționat de amuzante, notează jurnaliștii BBC.
Un show de divertisment extrem de popular în China, care se numește „Surorile care fac valuri”, prezintă acum cântăreți, dansatori și actori care par că plutesc pe nori din cauza pantofilor blurați.
H&M a fost ștearsă de pe internet în China
Prezența online a brandului H&M a dispărut aproape complet în China, pe fondul unui boicot la scară largă al chinezilor la adresa retailerului suedez.
Totul a plecat după ce, anul trecut, H&M a făcut o declarație în care anunța decizia de a opri aprovizionarea cu bumbac din regiunea autonomă uigură Xinjiang și a declarat că își va întrerupe legăturile cu o companie chineză care fusese acuzată că punea la muncă forțată comunitatea musulmană uigură. Comentariul a fost făcut după ce BBC a raportat că sute de mii de persoane din minoritatea uigură au fost supuse la munca forțată.
Vedetele din China întorc spatele brandurilor străine
Mai multe celebrități au anunțat că încheie acordurile de endorsement cu branduri străine de încălțăminte și îmbrăcăminte. Gulnazar, o actriță din Xinjiang, a spus că rupe legăturile cu Puma. Pe contul său de socializare, Gulnazar a spus că „rezistă hotărât la toate încercările de a discredita China”.
Cântăreții Eason Chan și Angelababy din Hong Kong au anunțat că rup legăturile cu Adidas. Actrița Zhou Dongyu s-a despărțit de Burberry. Actorii Ni Ni și Jing Boran au încheiat relația cu Uniqlo. Song Qian, cântăreț și fost membru al grupului pop coreean f(x), cunoscut și sub numele de Victoria Song, și actorul Huang Xuan au spus că renunță să mai reprezinte H&M.
În Hong Kong, parlamentarul pro-Beijing, Regina Ip, a declarat într-o postare pe Twitter că va înceta să cumpere Burberry, una dintre mărcile ei preferate. „Sunt alături de țara mea în boicotarea companiilor care răspândesc minciuni despre Xinjiang”, a spus ea.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰