Toyota întrece General Motors pentru prima dată în istorie, pe piaţa automobilelor din SUA. GM, afectată de criza semiconductorilor
Toyota Motor Corp. a depășit pentru prima dată General Motors Co. ca cea mai bine vândută companie auto din SUA în 2021, o schimbare determinată în mare parte de o penurie globală de cipuri de computer care a dat o lovitură inegală afacerii auto.
În primele nouă luni din 2021, Toyota a vândut 1,86 milioane vehicule în SUA, comparativ cu doar 1,78 milioane vehicule pentru GM, adică un avans de 80.000 de vehicule. Anul 2021 a fost unul marcat de lipsa de semiconductori, ceea ce a forţat producătorii auto să se concentreze pe cele mai profitabile modele. Comparativ, în 2020, GM a vândut 2,55 milioane de vehicule în SUA, comparativ cu 2,11 milioane în cazul Toyota şi 2,04 milioane pentru Ford, scrie AGERPRES.
Constructorii auto urmează să dea marţi publicităţii cifrele finale privind vânzările realizate în 2021 pe piaţa din SUA. General Motors a fost cel mai mare producător auto din SUA încă din 1931, când a depăşit Ford, potrivit cifrelor publicaţiei de specialitate Automotive News.
Însă, constructorul auto nipon nu se laudă încă cu poziţia de lider. Vicepreşedintele Toyota, Jack Hollis, a dat publicităţii un comunicat în care subliniază că grupul este "recunoscător" clienţilor săi şi adaugă faptul că "poziţia de lider nu a fost niciodată prioritatea noastră".
Toyota, noul lider al automobilelor din SUA
- Tesla a depăşit o capitalizare de 1.000 de miliarde de dolari, după o comandă record de 100.000 de automobile
- Averea lui Elon Musk a crescut într-o zi cu 36 miliarde $, după ce compania Hertz a comandat 100.000 de mașini Tesla
- Dacia închide uzina de la Mioveni pentru două zile, din cauza lipsei semiconductorilor
În ceea ce priveşte GM, purtătorul de cuvânt Jim Cain a spus că grupul de la Detroit a avut vânzări solide în SUA pe segmentul SUV şi camionetelor, deoarece s-a concentrat pe profitabilitate, adăugând că vânzările se vor îmbunătăţi odată cu rezolvarea problemelor de aprovizionare cu semiconductori. "Dacă aş fi în locul celor de la Toyota nu m-aş grăbi să afişez mesajul "Suntem numărul 1", a spus Jim Cain. Sub conducerea directorului general Mary Barra, GM s-a concentrat pe profitabilitate în raport cu volumele de vânzări, ieşind de pe pieţele pe care înregistra pierderi, precum Europa şi Rusia.
Analistul firmei de consultanţă Edmunds, Jessica Caldwell, susţine că Toyota a devansat GM în 2021 "cu excepţia cazului în care producătorul de la Detroit a reuşit un miracol". Cu toate acestea, Caldwell a adăugat că rezultatele din 2021 nu sunt un indiciu al unei tendinţe pe termen lung deoarece GM vinde mai multe mărci de automobile decât Toyota pe piaţa din SUA. Şi analiştii de la Cox Automotive prognozează că Toyota a devansat GM pe piaţa din SUA în 2021 deoarece a reuşit să îşi gestioneze mai bine stocurile.
Pe ansamblu, analiştii estimează că aproximativ 15 milioane de vehicule au fost vândute în 2021 pe piaţa din SUA, cu mult sub media multianuală de 17,3 milioane de vehicule. Pentru 2022, firma de consultanţă IHS Markit prognozează că vânzările pe piaţa din SUA vor ajunge la aproape 15,5 milioane, în creştere cu 2,6% faţă de 15,1 milioane prognozate pentru 2021.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰