Video Un ARO românesc, la a doua tinerețe, strălucește pe străzile din New York
Celebra Dacie 1300 din New York i-a făcut chemare încă unei rude din România: un ARO. Modelul 4x4 e vechi de aproape 30 de ani, dar a fost recondiționat și strălucește, ca nou. Când apare pe străzile metropolei, americanii îl admiră și cred că e o mașină de-a lor.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
- Edi Palaghiță, un pasionat de mașini, a adus la New York și prima Dacia 1300
În inima New Yorkului, un ARO românesc, aflat la a doua tinerețe, se încadrează perfect în peisajul zgârie-norilor luminați de reclamele de pe Broadway. Cu vopseaua proaspătă și cauciucurile neuzate, pare că acum a ieșit pe poarta fabricii. Mașina are 28 de ani dar, când e parcată, întoarce orice privire.
La volan e Edi Palaghiță, românul care a adus la New York și prima Dacia 1300. Acum, i-a adus din România un frate mai tânăr, cu o poveste interesantă: modelul este un prototip din seria de ARO 244 Hunter, fabricat chiar pentru a fi vândut în SUA. În 1992, avea aer condiționat și motor american.
Eduard Palaghiţă, proprietarul maşinii: E prototip pe care s-au testat piese care s-au pus pe ARO din America. Are motor de Ford, servo-direcţie, servo-frână. Pe jante şi pe geamuri este ştanţat DOT.
În loc să strălucească în America, ARO-ul a rămas cu zecile de ani pe drumurile pline de gropi ale României. Iar în 2014 a ajuns în garajul lui Alex Constantinescu, un român care l-a recondiționat. Acolo l-a descoperit şi Edi Palaghiță și i-a plăcut caatât de mult, încât, în august, a adus ARO-ul în Statele Unite. A plătit 3.000 de dolari doar taxe de transport.
Eduard Palaghiţă, proprietarul maşinii: Am avut probleme cu înmatricularea tocmai pentru că este un prototip, pentru că motorul nu are serie, şi nici caroseria.
Fan al mașinilor încă din copilărie, când colecționa surprize de la gumele Turbo, Edi are în garaj nu mai puțin de nouă automobile.
Pasiunea lui e vizibilă nu doar în garaj, ci și în casă. Are cea mai mare colecție din lume cu machete Dacia - Renault.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰