Oamenii de ştiinţă au descoperit cel puţin 28 de noi virusuri necunoscute până acum, într-o calotă de gheaţă provenită din podişul Tibet. Cercetătorii spun că aceastea nu ar fi periculoase pentru oameni.

la 26.07.2021, 09:28

Virusuri vechi de 15.000, descoperite vii într-o calotă glaciară din Tibet. Oamenii de ştiinţă spun că nu sunt periculoase pentru oameni
- Profimedia

O echipă de cercetători de la Universitatea din Ohio, din Statele Unite, a descoperit 33 de virusuri într-o calotă de gheaţă provenită dintr-un gheţar din podişul Tibet, potrivit unui studiu publicat în jurnalul medical Microbiome, citat de CNN. Oamenii de ştinţă susţin că cel puţin 28 dintre cele 33 de noi tipuri de virusuri erau complet necunoscute până acum şi ar fi supravieţuit în gheaţă. Cercetătorii spun că, cel mai probabil, aceste virusuri provin din sol sau de la plante şi că nu sunt periculoase pentru oameni.

Cercetătorii mai spun că descoperirea şi studierea unor astfel de virusuri ajută foarte mult comunitatea ştiinţifică în încercarea de a înţelege cum evoluează şi supravieţuiesc astfel de organisme pe perioade lungi de timp. Calota de gheaţă studiată de echipa Universităţii de Stat din Ohio are o vechime de cel puţin 15.000 de ani. Oamenii de ştiinţă mai susţin că cercetarea microorganismelor va ajuta în viitor la căutarea vieţii pe Marte.

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri externe » Virusuri vechi de 15.000 de ani, descoperite vii într-o calotă glaciară din Tibet. Oamenii de ştiinţă spun că nu sunt periculoase pentru oameni