Galerie foto Floarea-cadavru, cea mai ciudată plantă din lume, în pericol de extincție. Cercetătorii cred că unele specii sunt distruse înainte de a fi clasificate

Rafflesia, cunoscută mai ales sub numele de "floarea-cadavru" i-a intrigat pe oamenii de știință de-a lungul anilor, fiind considerată una dintre cele mai ciudate flori din lume. Florile din această familie au devenit faimoase datorită culorilor lor dar, mai ales, datorită mirosului de putrefacție. Acum, diferitele specii de Rafflesia, după cum explică cercetătorii, acestea sunt în pericol, transmite The Guardian.

de Adrian Popovici

la 29.02.2024, 14:02

Cercetătorii au descoperit 42 de specii de Rafflesia, iar acum avertizează că toate sunt în pericol, 25 fiind în pericol critic de și 15 pe cale de dispariție. Peste două treimi nu sunt protejate de strategiile actuale de conservare, potrivit unui nou studiu publicat în revista Plants, People, Planet. Este prima evaluare globală a amenințărilor cu care se confruntă aceste plante.

Dr. Chris Thorogood, de la Universitatea din Oxford, a spus că studiul "evidențiază modul în care eforturile globale de conservare orientate către plante au rămas în urma celor față de animale." "Avem nevoie urgentă de o abordare regională unită pentru a salva unele dintre cele mai remarcabile flori din lume, cele mai multe fiind acum la un pas de a fi pierdute", a adăugat acesta.

Un mister pentru oamenii de știință

Datorită faptului că sunt ascunse în mare parte de-a lungul ciclului lor de viață, florile-cadavru sunt prea puțin înțelese, fiind încă găsite specii noi. Se crede că multe populații au doar câteva sute de indivizi. "În mod alarmant, observațiile recente sugerează că unele specii sunt eradicate înainte de a fi descoperite", avertizează cercetătorii.

Rafflesia este o plantă parazitară care nu are frunze, tulpini sau rădăcini și nu face fotosinteză. În schimb, folosește filamente lungi care arată ca celule fungice pentru a extrage nutrienți și apă din plantele din jur. Rafflesia își petrece cea mai mare parte a vieții ascunse între liane, dar apoi produce un mugure asemănător varzei care se transformă într-o floare uriașă cauciucată. Floarea se polenizează printr-un lichid gros, lipicios, care se usucă pe muște.

Mici cu E.coli şi zgârciuri în loc de carne, printre produsele comercializate în magazine. Aţi avut parte de experienţe neplăcute?

Observator » Inedit » Floarea-cadavru, cea mai ciudată plantă din lume, în pericol de extincție. Cercetătorii cred că unele specii sunt distruse înainte de a fi clasificate