1 Aprilie este în fiecare zi pentru guvernanţii care transformă promisiunile în păcăleli
Este 1 aprilie, ziua farselor şi a păcălelilor. Românii simt însă că o trăiesc la nesfârşit, de 30 de ani. Aproape fiecare promisiune a guvernanţilor se transformă într-o păcăleală. De la autostrăzi care rămân doar pe hârtie, până la linii de metrou, spitale şi poduri care nu devin realitate.
Este 1 aprilie, ziua farselor şi a păcălelilor. Românii simt însă că o trăiesc la nesfârşit, de cel puţin 30 de ani. Aproape fiecare promisiune a guvernanţilor se transformă într-o păcăleală. De la autostrăzi care rămân doar pe hârtie, până la linii de metrou, spitale şi poduri care nu devin niciodată realitate.
Cea mai mare păcăleală a Constanţei, de exemplu, este renovarea cazinoului. Cladirea simbol a Constanţei este într-o stare jalnică de mai bine de 25 de ani.
La Iaşi, secţia de Pneumo nu a fost renovată niciodată de 160 de ani. Au existat însă promisiuni, care s-au terminat cu o mare păcăleală.
La Timişoara, o mare păcăleală este Gara de Est, un loc prea puţin aspectuos care momentan nu apare în planurile de modernizare, ca de altfel întreaga infrastructură a CFR cu trenuri care sar de pe şine sau poduri care cad peste calea ferată.
Şi modernizarea Centurii Capitalei este o mare păcăleală. A fost o prioritate pentru toate guvernările din ultimii 20 de ani, însă realizarea nu se vede.
Autostrăzile, promisiuni deşarte
Pe zeci de kilometri se circulă bară la bară pe o singură bandă pe sens.
Dacă la construit suntem repetenţi, la promisiuni suntem premianţi.
În 2016, fostul premier Dacian Cioloş promitea că "Autostrada Ungheni - Târgu Mureş se va face pentru că se lansează licitaţii pe toate tronsoanele".
În 2014, Victor Ponta anunţa că "Ardealul va avea cea mai importantă reţea de autostrăzi şi toate au valoare dacă reuşim să facem Comarnic - Braşov".
În 2011, Emil Boc anunţa că "noroc că mai inaugurăm şi noi autostrăzi ca să mai conduc şi eu, că altfel nu mai conduceam".
Anul acesta, Viorica Dăncilă a spus deja că "am discutat despre Autostrada Piteşti - Sibiu, am explicat că pe tronsoanele 2 şi 3 mai sunt probleme".
Metroul de Drumul Taberei, promis pentru acest an
Şi realizarea metroului din Drumul Taberei e o provocare. De 5 ani tot sunt amăgiţi bucureştenii că va fi gata.
Chiar astăzi, reprezentanţii Metrorex au anunţat că vor inaugura noua linie subterană până la sfârşitul anului, după ce un proces care întârzia lucrarea a fost câştigat de companie.
Să fie asta încă o păcăleală? Sute de mii de oameni încă aşteaptă răspunsurile.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰