Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Lista completă cu obligațiile angajaților în starea de alertă, publicată de ministerul Muncii

Ministerul Muncii a pregătit un ghid cu reguli pe care toți angajații trebuie să îl respecte, odată cu întoarcerea la muncă.

de Redactia Observator

la 15.06.2020 , 15:57

Obligațiile angajaților în starea de alertă - Profimedia
  • Ghid cu reguli pentru angajați, în starea de alertă
  • Ce se întâmplă cu angajații care manifestă simptome

Angajatul are obligația de a respecta toate instrucțiunile prevăzute în planul de prevenire și protecție și instrucțiunile proprii de securitate și sănătate în muncă întocmite de către angajator pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS CoV –2 și poartă echipament de protecție la locul de muncă.

Trebuie să respecte regulile de igienă, evită spațiile comune, dezinfectează, periodic, suprafețele și obiectele pe care le atinge (birou, tastatură, telefon fix, imprimantă).

În cazul muncii la domiciliu sau a telemuncii, angajații își desfășoară activitatea sub coordonarea angajatorului și în conformitate cu pregătirea și instruirea lor, precum şi cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, în condiții de siguranță.

Articolul continuă după reclamă

Anunță imediat angajatorul dacă prezintă, la începutul sau în timpul programului de lucru, simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV-2 (tuse, strănut, rinoree,dificultăți respiratorii,febră, stare generală alterată)

Angajatul RĂMÂNE ACASĂ dacă, înaintea începerii programului de lucru, prezintă simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV-2!

Obligațiile angajatului la locul de muncă

Angajatul sosește la locul de muncă, potrivit orarului stabilit împreună cu angajatorul, i se verifică temperatura la intrarea în clădire, își spălă și dezinfectează mâinile, își schimbă echipamentul de protecție utilizat în drum spre locul de muncă (mască și mănuși) cu un echipament nou, aerisește constant încăperea în care își desfășoară activitatea.

De asemenea, angajatul are obligația de a dezinfecta spațiul de lucru și obiectele necesare activității proprii, identifică și folosește culoarele de circulație asigurate de către angajator, evită staționarea în spațiile comune, participă la ședințe, cu prioritate prin intermediul mijloacelor electronice, iar când se solicită prezența fizică, menține distanța de minimum 1,5 metri față de alt participant, încheie programul de lucru conform orarului stabilit cu angajatorul.

Dacă angajatul prezintă simptome ale infecţiei cu SARS CoV-2 la seviciu

Angajații cu simptome respiratorii (tuse, strănut, rinoree) și/sau febra mai mare de 37,3 C0 și/sau stare general alterată, apărute în timpul programului de lucru, vor fi imediat izolați de restul colegilor și trimiși acasă.

În marea majoritate a cazurilor nu este necesară închiderea birourilor/clădirii.

Dacă intervalul de timp de cândangajatul/persoana suspectă/confirmată s-a aflat în incintă este mai scurt de 7 zile se închid toate încăperile în care acesta a petrecut timp îndelungat (peste 20 de minute)

Înainte de închidere, se va asigura aerisirea mecanică a încăperii, pentru a limita expunerea personalului care efectuază curățenie la particulele respiratorii, se amână efectuarea curățeniei și a dezinfecției timp de 24 ore. În situația în care respectarea acestui interval nu este posibilă, efectuarea curățeniei se va amâna cât mai mult.

Dacă au trecut mai mult de 7 zile de când angajatul/persoana suspectă/confirmată s-a aflat în incintă, nu este nevoie de curățenie/dezinfecție suplimentară, se mențin măsurile de curățenie și dezinfecție de rutină, ose informează persoanele cu care angajatul/persoana suspectă/confirmată a venit în contact prelungit (mai mult de 20 de minute, la o distanță mai mica de 1,5 m și fără mască) și se impune izolarea la domiciliu pentru 14 zile, cu monitorizarea semnelor și simptomelor de infecție respiratorie

În cazul necesității izolării la domiciliu, angajatul va intra în concediu medical, în baza adeverinței eliberate de medicul de familie după perioada de izolare la domiciliu.

În cazul carantinei instituționalizate, revenirea la serviciu se va face cu adeverința pentru concediu medical, eliberată în baza avizului epidemiologic emis de Direcția de Sănătate Publică, la încheierea peroadei de carantină.

Descarcă ghidul complet cu reguli pentru angajați și angajatori.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Vei merge la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale?
Observator » Sănătate » Lista completă cu obligațiile angajaților în starea de alertă, publicată de ministerul Muncii