Care e valoarea prejudiciului adus de Volkswagen statului român? Suma e URIAȘĂ!
L-au calculat autorităţile, decise să îl recupereze. Se vor îndrepta atât împotriva producătorului, cât şi a autorităţilor germane. Şi procurorii nemţi au descins astăzi la sediul central Volkswagen, la o lună de la declanşarea scandalului softului care păcăleşte testele de emisie a noxelor.
L-au calculat autorităţile, decise să îl recupereze. Se vor îndrepta atât împotriva producătorului, cât şi a autorităţilor germane. Şi procurorii nemţi au descins astăzi la sediul central Volkswagen, la o lună de la declanşarea scandalului softului care păcăleşte testele de emisie a noxelor.
Autorităţile române au calculat paguba produsă de compania Volkswagen statului.
Prejudiciul a fost calculat ţinând cont de motorizările maşinilor şi norma de poluare, luând în considerare că a fost plătită o taxă pentru euro 5, iar maşina, în realitate, are motorizare euro 4. Suma s-ar putea dubla însă, pentru că, în funcţie de nivelul noxelor emise, unele maşini ar putea fi încadrate chiar la norma euro 3, pentru care se plăteşte o taxă mult mai mare.
Autorităţile române sunt decise să dea în judecată atât producătorul german, pentru recuperarea prejudiciului, cât şi autorităţile germane, pentru omologarea unui produs neconform.
În afara de despăgubirile materiale pe care le pot solicita proprietarii de masini in ceea ce priveste diferenta de taxa de timbru de mediu taxa de poluare pot solicita si aceste despagubiri pe daune combinatorii tocmai pentru neindeplinirea cu seriozitate a contractului.
Deşi ar fi trebuit să anunţe încă de ieri planul de măsuri, Volkswagen nu a transmis nimic până acum autorităţilor române. O echipa de procurori germani, însoţită de poliţişti, a descins, astăzi, la sediul central al companiei, în dosarul care vizează falsificarea testelor de poluare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰