A început sezonul ţepelor sub eticheta cu promoţii!
Promoţiile îţi iau ochii, iar comercianţii îţi iau banii , zâmbindu-ţi că ţi-au făcut un serviciu. Adică, discount. În febra de a umple coşul, românii sunt şi mai neatenţi la ce iau din raft. E prilejul perfect pentru comercianţi să mai ciupească un bănuţ.
Promoţiile din magazine sună întotdeauna bine, dar dacă le luăm la bani mărunţi, calculul nu prea iese în favoarea clientului.
Client: Acesta care e la promoţie, al doilea produs la jumătate de preţ, nu văd cât costa unul singur, ca să-mi dau seama.
Vânzător: Unul singur nu avem, numai la pachet aşa.
Client: Păi şi atunci cum îmi dau seama dacă într-adevăr e la jumătate de preţ?
Vânzător: N-ai cum.
Tocmai pe asta mizează şi comercianţii în perioada sărbătorilor. Oamenii sunt grăbiţi să umple coşurile, văd o promoţie şi nu stau să analizeze.
E unul dintre tertipurile cele mai folosite. Promoţiile care oferă un produs gratuit sau la jumătate de preţ. Dar la raft e afişat doar preţul întregului pachet.
La fel de simplu ne putem păcăli cu ofertele tentante, dar aproape de termenul de expirare. Nu e nimic ilegal, dar e cam greu să mănânci trei kilograme de salam, într-o săptămână, de exemplu. Aşa că dăm banii degeaba.
Specialiştii spun că, pentru a nu ne păcăli, e bine să urmărim întotdeauna preţul la bucată. Iar ca să nu cădem în patima cumprăturilor fără rost, de dragul promoţiilor, să plecam la magazin cu o listă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰