Călătorie de groază în vagoane-congelator, pe ruta Iași-Timișoara
Pe un ger năpraznic, oamenii au stat în vagoane fără căldură şi pline de zăpadă, mai bine de 12 ore. Supranumit şi trenul groazei, ganitura face legătura între nord-estul şi vestul ţării.
Un tren ale cărui vagoane sunt îngheţate bocnă. Dar pe care îl folosesc, zilnic, sute de oameni.
Garnitura face legătura între Iaşi şi Timişoara, pe cea mai lungă rută feroviară din România. Călătorii care s-au urcat, aseară, în el s-au simţit mai rău decât în congelator.
Culoarele erau pline cu zăpadă, iar geamurile îngheţate. Oamenii s-au apărat cum au putut în faţa frigului care le-a intrat în oase. S-au învelit cu haine şi pături şi rabdă, în continuare, condiţiile din garnitura care efectuează cea mai lungă cursă feroviară din ţară.
- 15 februarie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
- 15 februarie, Sfântul Apostol Onisim. Sărbătoare importantă în calendarul ortodox
- Evenimente în Bucureşti, în weekendul 15-16 februarie. Ce nu trebuie să ratezi
- Antrenează-ți creierul ca un campion: Cursurile Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, Sesiunea...
- 14 februarie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
Oamenii au avut de călătorit mai bine de douăsprezece cu trenul care-i va duce până în Banat.
Mecanicii şi controlorii ridică din umeri, iar oamenii se descurcă cum pot mai bine.
Unii dintre ei au vrut să caute căldură în vagoanele de dormit, însă controlorii i-au oprit. Nu aveau bilet şi au fost trimişi înapoi la clasa a doua.
Garnitura ar trebui să ajungă în Timişoara, fără întârziere, la 12 şi 26 de minute.
Numai din Suceava, însă, garnitura a pornit cu zece minute întărziere.
Trenul inter-regio 1837 este considerat cea mai săracă garnitură din ţară.
Traseul este extrem de lung, iar condiţiile de confort nu sunt cele mai bune.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰