Directorul CFR vrea schimbari in Gara de Nord. Printre acestea, chioscuri "de epoca" si scaune noi
Micul Paris al secolului XIX se intoarce in Gara de Nord. Chioscurile din capatul peroanelor vor fi schimbate cu unele de epoca, iar cosuri de gunoi asortate vor fi instalate de jur-imprejur.
In Gara de Nord ar fi multe de facut. Calatorii care trec pe aici se lovesc zilnic de aceleasi probleme. “Vin aici, la gara, aproape saptamanal, la ora 7.30 din si ma plimb sa vad exact ce nu e in regula”, a declarat Dimitris Sophocleous, managerul CFR infrastructura
Acoperisul, in schimb, va intra in reparatii la vara, atunci cand vor fi varuiti si peretii. Pentru toate aceste lucrari, CFR Infrastructura are la dispozitie 100.000 de lei. Putini bani pentru a apela la specialisti, asa ca mesteri vor fi ceferistii. Cei mai mari dusmani de pe calea ferata sunt insa hotii. La aceasta concluzie au ajuns si oficialii, care vor acum sa ceara ajutor la straini. “Am contactat Ambasada Americii si a Israelului sa le propunem companiilor israeliene sau din SUA care sunt in domeniu si sunt specialisti la probleme de genul asta. Saptamana viitoare am intalnire cu atasatii comerciali. Daca americanii si israelienii nu stiu despre security si despre safety, cine stie?”, se intreaba managerul CFR.
Initial, oficialii din Ministerul Transporturilor au apelat la jandarmi, dar nu ajuns inca la un acord cu acestia. Iar mafia de pe calea ferata este greu de combatut.
Pana la aplicarea unei masuri, calatorii nu au decat sa se obisnuiasca: intarzieri de peste o ora sunt demult la ordinea zilei. Iar viteza medie este de 40 de kilometri la ora , fata de media europeana care ajunge la 100 de kilometri la ora.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰