Antena Meniu Search
x

Drepturilor pasagerilor sunt "in aer"

Mereu atente la bugetul propriu, companiile de transport s-au obisnuit sa-si "tina pasagerii in aer". Fie ca merg cu trenul, autocarul sau cu avionul, calatorii sunt informati rareori de drepturile pe care le au pe perioada calatoriei

Vezi și

Agentul de la ghiseu pare mai aerian decat avioanele companiei. Informatiile despre cursa pe care trebuie sa le prezinte sunt la fel de nesigure ca si pentru pasager. Reprezentantul companiei aeriene se multumeste sa dea din cap. Cuvintele ii ies cu greu pe gura atunci cand vine vorba de drepturile pe care le au pasagerii.

"In mod normal, aceasta obligatie apartine operatorilor de transport. In special in transportul aerian, lucrurile acestea nu se prea intamplau. Erau, de obicei, informati ca exista o problema, ca zborul este anulat, dar nu li se spunea nici motivul, nici faptul ca aveau anumite drepturi", explica Mihai Titichi, consultant la Centrul European al Consumatorilor din Romania.

Conform studiilor Comisiei Europene, peste doua treimi dintre cetatenii Uniunii Europene nu sunt informati privind drepturile pe care le au ca pasageri. O buna parte dintre ei au fost practic inselati de diverse companii de transport.

Daca zborul este anulat sau daca ajunge cu o intarziere mai mare de trei ore, pasagerul poate primi despagubiri intre 250 si 600 de euro, in functie de distanta. In plus, daca folosesc alt mijloc de transport pentru a ajunge la destinatie calatorii pot primi jumatate din pretul biletului.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Stiri sociale » Drepturilor pasagerilor sunt "in aer"