Special! Fast food-urile reinventeaza shaorma
Pana si lanturile internationale de fast food s-au adaptat la capriciile culinare ale romanilor. Oricat de americani se recomanda, toti au inclus in meniul lor o replica a shaormei
Incet, dar sigur, shaorma a devenit un sport national romanesc. Oricat ar fi de picante aripioarele si oricat de americani ar fi hamburgerii, tot kebap-ul la lipie are intaietate. Asa ca patronii lanturilor de fast food si-au schimbat meniul in functie de gusturile locale. Sigur, nu-si numesc produsele shaorma, ci wrap, twister sau chiar tortilla.
Shaormarii nu se tem insa de asaltul retelelor fast food. Dragostea romanilor pentru produsul oriental este usor de explicat. "Apartenenta noastra la cultura balcanica si consta totusi in afinitatea noastra pentru bucataria araba si turca. Omul relativ cu bani putini vrea sa primeasca o cantitate cat mai mare de mancare cred ca aceasta este explicatia pentru ca shaorma a prins atat de bine".
Americanii au mai incercat o reteta. Poate-poate. Au realizat niste struto-camile intre produsele fast food si bucataria romaneasca.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰