Muzeu RATB realizat de un colectionar pasionat
Si-a dedicat viata unei istorii si acum asteapta sa isi vada visul implinit. Este povestea lui Doru Parfenie, un colectionar care a ridicat singur un muzeu intreg. Un secol si jumatate de istorie a RATB, ale carui exponate stau inchise in cateva camere
Se intampla pe 14 iunie, atunci cand cele mai importante personalitati ale vremii se asezau la aceeasi masa si semnau actul de infiintare al Regiei Autonome de Transport Bucuresti. La acel moment, pe strazile Capitalei circula un singur tip de tramvai, fara etaj, dar tras de cai. De altfel, Bucurestiul a fost ultimul oras european care a folosit tramvaiul-trasura. De atunci, s-a pierdut sirul tramvaielor care s-au succedat pe strazile Capitalei. Electrice, inalte, tramvaiul-cofetarie sau cel cu vagonul in aer liber.
Istoria si-a spus cuvantul, iar timpul a curatat depourile Regiei. Poti numara pe degete tramvaiele din epocile demult apuse, care au scapat de furia casarii. Amintirea lor este si cea mai mare durere a celui care si-a dedicat o viata unui muzeu care isi pastreaza inchise portile.
“Au venit bucuresteni de toate varstele cu piese mai importante sau mai putin importante. Nu stam extraordinar de bine dar piesele noastre sunt mult mai aproape de adevar de piesele originale”, a spus Doru Parfenie.
Cand va fi pus in circuit, nimeni nu stie. La fel cum nimeni nu a avut grija de sutele de tramvaie piesa de muzeu distruse pentru fier vechi sau ornamente din lemn.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰