Antena Meniu Search
x

La Odorhei, vânzătoarea unui supermarket nu a vrut să servească un client pentru că acesta vorbea româneşte

Ceea ce părea a fi doar un caz izolat, s-a dovedit a fi o regulă generală! Totul a început după ce un client român a filmat o vânzătoare dintr-un hypermarket din Odorheiu Secuiesc, care refuză să-l servească pentru că nu vorbeşte ungureşte. Cei de la Protecţia Consumatorului Braşov s-au autosesizat, iar un comisar-şef a plecat să facă verificări la faţa locului. Numai că, odată ajuns la raionul de mici din respectivul magazin, a trăit aceeaşi experienţă. Nu a fost servit pentru că vorbea doar româneşte.

Vezi și

Ceea ce părea a fi doar un caz izolat, s-a dovedit a fi o regulă generală! Totul a început după ce un client român a filmat o vânzătoare dintr-un hypermarket din Odorheiu Secuiesc, care refuză să-l servească pentru că nu vorbeşte ungureşte. Cei de la Protecţia Consumatorului Braşov s-au autosesizat, iar un comisar-şef a plecat să facă verificări la faţa locului. Numai că, odată ajuns la raionul de mici din respectivul magazin, a trăit aceeaşi experienţă. Nu a fost servit pentru că vorbea doar româneşte.

"Bună ziua! Îmi daţi şi mie o porţie de mici, vă rog? Poftim? M-aţi înjurat!" Vânzătoarea dă din cap. Iar bărbatul, uimit, cere ajutorul celor care se aflau la coadă.

Nimeni nu-i traduce. Însă vânzătoarea îi returnează banii şi refuză să îl servească. "Dar de ce nu mă serviţi, pentru că-s român sau de ce?"

Bărbatul are apoi parte de o altă surpriză. Din partea celor cărora le ceruse ajutorul mai devreme. În loc de a-i traduce, oamenii îi dau un sfat: dacă vrea să fie servit ar trebui să învețe maghiara.

Pe acelaşi subiect

Înregistrarea a stârnit un val de reacţii pe Internet, imediat după ce a fost publicată. Aşa că reprezentanţii magazinului au venit cu precizări. "Regretăm experiența prin care ai trecut și totodată ne cerem scuze. Subliniem că ne delimităm ferm de astfel de comportamente discriminatorii și misiunea noastră este să oferim produse și servicii de calitate însoțite de amabilitate față de toți clienții, nediferențiat."

Culmea culmilor este că un comisar-şef de la Protecţia Consumatorului Braşov a fost astăzi la acelaşi hypermarket, tot la raionul de mici şi nici el nu a fost servit, pentru că nu vorbea ungureşte. Numai că, de data aceasta, lucrurile nu au mai decurs la fel. 

Sorin Susanu, comisar şef Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorului Brasov: "Pentru chestiunile constatate astăzi s-a aplicat o sancţiune de 10.000 de lei. În momentul în care s-a discutat cu un superior, chiar nu ştiu, director de magazin, şi a fost întrebat cum este posibil aşa ceva, dânsul a spus că nu poate să solicite ca fiind obligatorie cunoaşterea limbii române pentru că ar fi o chestie discriminatorie."

Ori, spune comisarul, cunoaşterea limbii române e obligatorie prin lege, fiind singura limbă oficială din ţara noastră. Sorin Susanu a precizat că, în 2015, hypermarketul a mai fost amendat cu 5.000 de lei, pentru că toate reclamele şi pliantele erau realitate exclusiv în limba maghiară, ceea ce reprezenta o discriminare clară a consumatorilor români. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Stiri sociale » La Odorhei, vânzătoarea unui supermarket nu a vrut să servească un client pentru că acesta vorbea româneşte