Un client din România a primit alte produse decât cele comandate de pe un site înregistrat în Bulgaria, iar la telefon i s-a spus direct că a luat ţeapă
Internetul a devenit una din cele mai mari pieţe de cumpărărturi pentru români. Dar şi una dintre cele mai nesigure.
Internetul a devenit una din cele mai mari pieţe de cumpărărturi pentru români. Dar şi una dintre cele mai nesigure. Produsele primite nu corespund cu cele prezentate online, nici la calitate, nici la aspect, unele nu au nici măcar instrucţiuni de utilizare. Cele mai multe acuzaţii se îndreaptă spre magazinele înregistrate în alte ţări europene . Păgubiţii trebuie să-şi rezolve singuri problemele, pentru că autorităţile de la noi nu se pot atinge de aceste site-uri internaţionale.
"Asta este ceea ce am comandat, asta este ceea ce am primit." A plătit pentru un polizor performant, dar a primit unul mai ieftin şi cu o putere mai mică. Asta a păţit un client din Bucureşti, care a comandat mai multe scule electrice de la un magazin online. Îi vom spune Mihai, pentru că doreşte să îşi păstreze anonimatul.
"Am constatat că mi-au fost livrate alte produse decât cele comandate. Una din ele nici nu era sigilată, mirosea a benzină, cred că era puţin folosită." Mihai şi-a cumpărat o drujbă, un polizor şi un flex. Ultimul era singurul produs care corespundea cu ceea ce a comandat. A încercat să îşi recupereze banii de la magazinul online, înregistrat în Bulgaria. Dar, când a cerut explicaţii, a avut o supriză.
"Mi-a răspuns cineva, un domn, un băiat... Pot să zic că am fost luat puţin şi la glumă, că asta este, că este ţeapa mea, la revedere! Şi, din momentul acela nu a mai răspuns nimeni la telefon. Mi s-a spus că ei sunt un magazin online şi că nu au sediu. Ei sunt virtuali!" Mihai a făcut o reclamaţie la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor din România, care a ajuns la Centrul European al Consumatorilor. "Ei au zis că o să-mi dea răspunsul între 10 săptămâni şi trei luni. Nu ştiam că ANPC se ocupă strict numai de firmele înregistrate în România."
Piaţa cumpărăturilor online din România a ajuns, anul acesta, la peste 2,8 miliarde de euro. Doar de Black Friday, românii au cumpărat produse în valoare de 200 de milioane de euro. În medie, coşul unui cumpărător român a fost, doar în Vinerea Neagră, de 700 de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰