Primul tren de mare viteză din România a depăşit viteza de 170 de kilometri la oră
Primul tren de mare viteză din România a efectuat testele de viteză în poligonul feroviar de la Făurei. Garnitura a parcurs peste 100 de kilometri, timp în care a depăşit viteza de 170 de kilometri la oră
S-au efectuat şi teste de frânare, iar experţii au fost mulţumiţi. Trenul a oprit în timp, în condiţii de siguranţă. În iulie, va circula pentru prima dată între Craiova şi Bucureşti.
Trenul şi-a început ziua de teste cu o tură de încălzire. Nu a depăşit viteza de 80 de kilometri la oră. După două ture de poligon viteza s-a mărit. 175 de kilometri pe oră, în doar câteva secunde.
Asta înseamnă că trenul, numit şi Hyperion, poate circula cu viteza de 160 de kilometri la oră fără probleme. Cu un plus de putere, motorul poate atinge şi 200 de kilometri pe oră. La o asemenea viteză însă, garnitura trebuie să şi oprească în condiţii de siguranţă. Aşa că specialiştii au trecut la testele pentru frânarea de urgenţă.
Se trece la testele de confort. Producătorii nu-şi fac probleme. Trenul este dotat cu sistem de climatizare care se reglează după cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temperatura din exterior şi umiditatea din vagoane. Pornirile şi opririle sunt silenţioase, la fel şi mersul - datorită pernelor de aer pe care vagoanele gravitează.
Oficial, trenul este aşteptat să execute prima cursă cu pasageri, în luna iulie. Până atunci, producătorii mai au de efectuat teste pentru a obţine toate certificările. Dar, din păcate, trenul de mare viteză românesc va circula tot pe căile ferate româneşti. Aşa că sunt slabe şanse să poată menţine viteza de 160 kilometri pe oră pe toate tronsoanele.
Producătorii "Hyperion" promit că până la sfârşitul anului vor finaliza o nouă garnitură care să fie introdusă pe ruta Bucureşti - Constanţa. Testele trenului de mare viteză au fost efectuate în poligonul de la Făurei. Vechi de aproape 40 de ai, dar dotat la standarde europene, inelul feroviar are aproape 14 kilometri şi este administrat de Autoritatea Feroviară Română.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰