Scandalul Volkswagen. Sute de mii de maşini ar putea ajunge în centrul RAR
E anchetă fără precedent pe piaţa auto din România. Registrul Auto Român a cerut reprezentanţei Volkswagen din ţară, lista tuturor maşinilor pentru care s-au folosit dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.
E anchetă fără precedent pe piaţa auto din România. Registrul Auto Român a cerut reprezentanţei Volkswagen din ţară, lista tuturor maşinilor pentru care s-au folosit dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. Cinci modele sunt în principal pe listă: Golf, Passat, Jetta, Beetle şi Audi A3. Atenţie însă, la verificări vor fi chemaţi şi alţi producători auto care au obţinut deja omologări de la RAR.
Sute de mii de maşini Volkswagen cu motor diesel care circulă pe drumurile din România ar putea ajunge în centrul RAR după ce autorităţile au cerut constructorului lista cu autoturisme care au dispozitiv de măsluire a testelor de poluare. În judeţul Ilfov se află singurul centru de omologare a maşinilor din ţară pentru emisiile de noxe. Investiţia pentru ca măsurătorile să fie cât mai precise s-a ridicat la 2 milioane de euro.
Cea mai sigură metodă de măsurare a noxelor este testarea în mers a maşinii care va fi posibilă abia din 2017. Până atunci, trebuie modificată legislaţia europeană.
În uriaşul scandal sunt implicate 5 modele: Golf, Passat, Jetta, Beetle şi Audi A3. La nivel mondial ar fi vorba despre 11 milioane de automobile produse în ultimii 7 ani. Deşi s-a zvonit că şi BMW ar fi folosit aceeaşi tehnică de manipulare, reprezentanţii companiei dezmint acuzaţiile.
Pe lângă maşinile Volkswagen, reprezentanţii RAR vor face verificări şi alţi producători de maşini pentru care s-a emis deja certificat de omologare în România.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰