Antena Meniu Search
x

Sute de șoferi români de TIR duși cu avionul în Belgia și plătiți cu salariu de 550-600 de euro brut pe lună

Sute de șoferi români de TIR sunt duși cu avionul în Belgia și plătiți cu salariu de 550-600 de euro brut pe lună. Firma care face aceste transporturi și angajează camionagii e cercetată pentru dumping.

Cosmin Stăniloiu
de Cosmin Stăniloiu

la 11.09.2020, 10:37

Șofer de TIR
Șoferii sunt preluați de la aeroport cu autocarul și duși la garajele companiei - Belga
  • Șoferii mai primesc 50-55 de euro pe zi lucrătoare, bani plătiți la negru.
  • Sindicatul șoferilor belgieni a făcut plângere împotriva firmei care aduce românii.

Jost Group, firma internațională de transport a cărei filială belgiană are sediul în Herstal, este din nou cercetată pentru un caz de dumping social în care sunt implicați sute de șoferi români de TIR. De data aceasta CSC a decis să aducă cazul în fața justiției, au dezvăluit miercuri diferite publicații belgiene, citate de rtc.be.

Potrivit sindicatului, care investighează cazul de două luni, transportatorul plătește la fiecare două săptămâni, duminică dimineață, un avion între București și Maastricht . "Acest avion transportă aproximativ 160 până la 180 de șoferi români. Când ajung la Maastricht, sunt duși cu autocarul la garajele de la Herstal, lângă Liege. Îi găsim apoi la volanul camioanelor grupului pe șoselele belgiene, dar și internaționale.", detaliază Roberto Parillo, directorul general al CSC Transcom.

Sindicalistul îl acuză pe transportator de concurență neloială și dumping social. "Șoferii sunt plătiți între 550 și 600 de euro brut pe lună, plus 50 până la 55 de euro pe zi lucrătoare, dar acest surplus se plătește la negru! În Belgia, un șofer belgian costă angajatorul între 4.500 și 5.000 euro pe lună.", explică el. 

Și pentru a completa cifrele, susține: "Conform bilanțului depus de angajatorul acestor români, compania Skiptrans cu sediul în Cluj, un șofer cu normă întreagă costă în jur de 9.000 de dolari pe an, în timp ce în Belgia costul este de 45.000 de dolari. Succesul este de așa natură încât compania Skiptrans, care era în stare proastă acum zece ani, se descurcă foarte bine astăzi. De asemenea, a trecut de la 20 de lucrători în 2007 la 845 în 2019."

Pe acelaşi subiect

Grupul Jost și compania Skiptrans infirmă, prin avocații lor, toate acuzațiile împotriva lor și susțin beneficiul prezumției de nevinovăție.

În condițiile impuse de criza Covid, companiei Skiptrans i s-a părut că este necesar să se organizeze mișcarea șoferilor "în cele mai bune condiții pe cale aeriană", putem citi într-un comunicat de presă transmis agenției Belga. De la Maastricht, aceștia se alătură diferitelor puncte de încărcare din Europa (Olanda, Germania și Belgia) pentru a îndeplini misiunile de transport internațional încredințate acestora, precizează avocații.

"Condițiile de muncă și de cazare menționate de organizația sindicală, precum și condițiile de plată a salariilor, sunt din nou pură defăimare. Salariul mediu al unui șofer care lucrează pentru Skiptrans este o sumă variind între 2.300 euro și 2.500 de euro.", replica companiile incriminate.

Din 2015 Jost Group a fost deja cercetat de parchetul federal pentru fapte de fraudă socială și trafic de persoane. Aceasta se referă la filialele sale din România și Slovacia.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri sociale » Sute de șoferi români de TIR duși cu avionul în Belgia și plătiți cu salariu de 550-600 de euro brut pe lună