Taxa auto revine, românii trec la mașini eco. Înmatriculările de autovehicule noi au crescut cu aproape 16%
De teama unei noi taxe pentru maşinile extrem de poluante, românii se îmbulzesc în showroomurile importatorilor de autoturisme noi.
De teama unei noi taxe pentru maşinile extrem de poluante, românii se îmbulzesc în showroomurile importatorilor de autoturisme noi. În primele nouă luni ale anului, înmatriculările de maşinilor noi au crescut cu aproape 16%. Însă asta nu garantează că proprietarii vor scăpa în totalitate de suprataxare.
Taxă plătită în fiecare an, în funcţia de emisiile de noxe sau acciză în preţul combustibilului. Sunt două dintre variantele luate în calcul de ministerul Mediului pentru noua taxă de poluare. Ambele îi fac pe şoferii români să-şi reconsidere priorităţile atunci când vor să-şi cumpere o maşină.
Lucru confirmat şi de dealerii de autoturisme noi.
Albert Kiss, organizatorul unui salon auto: "S-au declarat interesaţi de maşinile electrice, hibride, nepoluante. În primul şi primul rând pentru a polua cât mai puţin şi pentru nivelul de taxare redus al acestor automobile."
Însă dacă dealerii se bucură actualii proprietari de maşini nu sunt încântaţi de cele două variante.
O nouă acciză în preţul carburanţilor pare o soluţie proastă şi în ochii experţilor.
Mihai Cune, expert auto: "Poate să consume 10 litri la 100 de kilometri o maşină care are Euro 5. Una cu Euro 3 pe acelaşi număr de kilometri, cu acelaşi consum o să polueze mai mult."
Peste 7 milioane de vehicule sunt înregistrare la ora actuală în România. Deşi în primele nouă luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu aproape 16%, numărul înregistrărilor de maşini second hand a fost de circa cinci ori mai mare, ajungând la aproape 380 de mii de exemplare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰