Un vulcan care a erupt acum 30 de mii de ani ar putea face ravagii, din nou, în ţara noastră. Este avertismentul unor oameni de ştiinţă străini care au descoperit că sub lacul Sfânta Ana fierbe un vulcan.

la 19.07.2019, 22:09

Vezi și

Vulcanul se află în Carpaţii Orientali, mai precis în masivul Ciomatu - Puturos. Mai mulţi cercetători străini care au făcut studii geologice în zonă alături de oameni de ştiină români au decoprit că sub Lacul Sfânta Ana, singurul de origine vulcanică din estul Europei, s-ar afla o cameră magmatică în care ar fi între 8 și 25 de kilometri cubi de lavă.

Asta înseamnă de 20 de ori spaţiul ocupat de piramida lui Kheops. Studiile au mai scos la iveală faptul că rocile din lateralul masivului au o lichiditate de 15 la sută iar cele de deasupra de 45 de procente.

Practic, partea de la suprafaţă este formată din roci şi cristale foarte dure şi asta împiedică, încă, ieşirea magmei la suprafaţă. Vulcanul, spun cercetătorii, este ca o bombă cu ceas.

În interior, magma clocoteşte şi are o constituşie semilichidă, poroasă, amestecată cu diverse cristale. Mai mulţi specialişti români contrazic însă teoria şi susţin că nu e niciun pericol.

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Stiri sociale » Vulcanul descoperit în Carpaţii Orientali, considerat de specialiştii străini "o bombă cu ceas"