Curs valutar

O nouă descoperire incredibilă făcută de oamenii de știință. Au dat peste o nouă planetă foarte aproape de Pământ, care are cel puțin jumătate din masa lui Venus. Specialiștii mai spun că un an aici durează puțin peste trei zile pe Pământ, scrie The Independent.

la 02.10.2024 , 10:46

O nouă planetă în apropierea Pământului O nouă planetă găsită în apropierea Pământului. Un an aici durează doar trei zile terestre - Profimedia

Planeta a fost găsită în jurul celei mai apropiate stele de noi, Barnard, drept pentru care i s-a dat numele Barnard b. Ar putea fi una dintre numeroasele planete care așteaptă să fie găsite în jurul aceste stele.

O nouă planetă lângă Pământ

Planeta a fost observată cu ajutorul telescopului uriaș al Observatorului European de Sud (VLT al ESO). Oamenii de știință spun că Barnard b are cel puțin jumătate din masa lui Venus și pe ea un an durează puțin mai mult de trei zile pământești. Descoperirile sugerează, de asemenea, că ar putea exista încă trei exoplanete candidate, pe diferite orbite în jurul stelei.

Articolul continuă după reclamă

Steaua lui Barnard se află la șase ani lumină distanță de Pământ și este al doilea cel mai apropiat sistem stelar – după grupul de trei stele al Alpha Centauri – și cea mai apropiată stea individuală de noi. Având în vedere distanța mică, steaua este o țintă perfectă pentru studiul exoplanetelor asemenătoare Pământului. În ciuda unor detecții promitățoare în 2018, nicio planetă aflată pe orbită în jurul stelei lui Barnard nu a putut fi confirmată până acum.

„Chiar dacă a durat mult timp, am fost mereu încrezători că vom putea găsi ceva”, a spus Jonay González Hernández, cercetător la Instituto de Astrofísica de Canarias din Spania și autor principal al lucrării.

În cadrul studiului, cercetătorii căutau semnale de la posibile exoplanete din zona locuibilă sau temperată a stelei lui Barnard - intervalul în care apa lichidă poate exista pe suprafața planetei. Barnard b este de douăzeci de ori mai aproape de steaua sa decât este Mercur de Soare. Orbitează în jurul stelei sale în 3,15 zile pământești și are o temperatură la suprafață în jur de 125C.

„Barnard b este una dintre cele mai mici exoplanete cunoscute și una dintre puținele cunoscute cu o masă mai mică decât cea a Pământului. Dar planeta este prea aproape de steaua gazdă, mai aproape de zona locuibilă. Chiar dacă steaua este cu aproximativ 2.500 de grade mai rece decât Soarele nostru, este prea cald acolo pentru a menține apa lichidă la suprafață”, a mai spus cercetătorul.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Vă gândiţi să renunţaţi la unele produse tradiţionale de Crăciun, din cauza scumpirilor?
Observator » Ştiinţă » O nouă planetă găsită în apropierea Pământului. Un an aici durează doar trei zile terestre