(P) Studiu Promocodius: Cum își schimbă comportamentul cumpăratorii români în perioadele de reduceri?
În general, cumpărăturile pe care le realizăm în mod obișnuit și cele realizate în perioadele de reduceri sunt două experiențe diferite de cumpărare, iar oferirea de reduceri și utilizarea tehnicilor de promovare a vânzărilor afectează în mod direct comportamentul clienților. Specialiștii de la Promocodius, una dintre cele mai mari resurse de informații despre promoții și reduceri din România, au realizat un studiu cu privire la felul în care cumpărătorii din țara noastră își schimbă comportamentul în perioadele de reduceri.
De Redactia Observator la 06.03.2023, 16:56- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Cum decurge procesul de cumpărare în cadrul cumpărăturilor obișnuite?
Conform specialiștilor, principalii factori care afectează în general, deciziile de cumpărare ale clienților sunt:
- factorul economic – acesta este factorul fundamental care stă la baza oricărei decizii de cumpărare. În general oamenii nu pot cumpăra ceea ce nu își pot permite, indiferent de cât au nevoie sau își doresc;
- factorul funcțional – este factorul care ține de nevoi, de logică. Oamenii fac, de obicei, achiziții în funcție de nevoile lor, iar prezența unor reduceri poate fi o motivație suplimentară, însă nu decisivă;
- factorul psihologic – este factorul care se referă la ceea ce își doresc clienții, fiind desemnat de motivație sau percepție.
“Oamenii fac, de obicei, achiziții în principal în funcție de nevoile lor reale, iar prezența unui cod promoțional poate oferi o motivație suplimentară pentru a nu amâna achiziția sau pentru a alege un anumit magazin. Spre exemplu, clienții care vor să cumpere o geacă de iarnă, caută să găsească un articol potrivit nevoilor și bugetului de care dispun, într-unul dintre magazinele online. Dacă, să presupunem că, au găsit ceea ce căutau într-un magazin precum Answear, existența unui cod reducere Answear le poate grăbi decizia de cumpărare, însă este puțin probabil ca existența acestuia să îi determine să achiziționeze și alte articole de care nu au nevoie în momentul respectiv,” explică managerul Promocodius, Alisa Sklyarova.
- Un bucureștean a înșelat magazinele online cu 25.000 de lei. Comanda haine și telefoane, apoi returna cutiile goale
- Taxă de 1.200 lei pe casele self-service şi reduceri pentru clienţi. Propunerile PSD după scandalul Auchan
- Sezonul reducerilor de iarnă a început în magazine. Ce recomandă reprezentanţii Protecţiei Consumatorului
Cum decurge procesul de cumpărare în perioadele de reduceri?
Deși în majoritatea cazurilor clienții iau deciziile de achiziție după un proces destul de lung de analiză și comparație, specialiștii au constatat că în perioadele de reduceri aceste comportamente se schimbă aproape radical.
După o analiză detaliată a comportamentului de cumpărare în perioadele de reduceri, constatat că în special perioadele de reduceri din lunile noiembrie și decembrie, modelul de cumpărare al clienților din România se schimbă radical. Numărul de persoane care caută coduri promoționale crește rapid, numele brandului nu mai este atât de important și, uneori, nici măcar dorința sau necesitatea anterioară de a cumpăra anumite produse, ci disponibilitatea și mărimea reducerii. Prin urmare este foarte probabil ca același client, care ar fi ales să achiziționeze un articol precum o geacă de iarnă din magazinul Answear, să aleagă să achiziționeze unul diferit sau chiar și alte articole pe care nu avea în plan să le achiziționeze, doar pentru că are la un alt magazin precum Mohito reduceri mai mari.
Conform aceluiași studiu, specialiștii au mai descoperit că aproape 64% dintre clienții magazinelor online așteaptă perioadele de reduceri pentru a achiziționa anumite articole, în timp ce 59% dintre aceștia verifică existența unor coduri promoționale înainte de a cumpăra și 22% cumpără numai atunci când există o reducere sau un cupon.
În concluzie, oferirea de reduceri și utilizarea unor tehnici de promovare a vânzărilor, precum promoțiile de tipul 1+1 sau 2+1 gratis, afectează în mod direct comportamentul clienților, acestea fiind strategii foarte eficiente de care toți comercianții online ar trebui să țină cont în astfel de perioade.
PromoCodius este o platformă online care oferă cupoane, oferte și reduceri actuale pentru mii de retaileri cunoscuți și de top. Fondată în 2016. Operată în Ucraina, Republica Cehă, Polonia, Slovacia, România, Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia, Spania, Mexic, Statele Unite ale Americii, Turcia.