ANIMAŢIE GRAFICĂ. Cum vor funcţiona noile marcaje rutiere din Bucureşti. Pilot profesionist: "Va fi un haos total"
Din toamnă apar reguli noi în traficul din Capitală. Cei care merg cu trotineta şi bicicleta vor avea rezervat primul loc la semafor, în faţa maşinilor. Iar şoferii care încalcă marcajul rămân fără permis o lună. Iniţiatorul proiectului e convins că face ordine în trafic, specialiştii cred că este prilej de noi scandaluri şi probleme în oraş.
De Andreea Milea la 17.08.2021, 21:16Şoferii din Bucureşti sunt indignaţi: în curând cei care merg pe trotinetă sau pe bicicletă le vor lua faţa. Legal.
Noul marcaj rutier va avea 3 metri lungime şi va fi aplicat pe spaţiul ocupat acum de prima maşină de la semafor. În curând, pe acest loc vor putea aştepta doar trotinetiştii şi bicicliştii. Şoferii vor fi practic obligaţi să nu încalce marcajul şi să dea prioritate celor pe două roţi.
Cei care nu respectă regula riscă să rămână fără permis o lună şi o amendă de 750 de lei!
Ce părere au şoferii despre noile marcaje rutiere
- Nou marcaj rutier pe străzile din Bucureşti. Ce amendă riști dacă nu îl respecți
- Un tânăr pe trotinetă, șicanat în trafic de un motociclist, a intrat pe contrasens și a murit călcat de o...
- Animaţie grafică: Cum s-a petrecut accidentul din Bucureşti, după o şicanare în trafic: Un gest necugetat care...
Şoferii cred că noile reguli vor amplifica haosul în trafic.
Şofer: Mi se pare ieşit din comun, pentru că ar trebui să aibă banda lor specială. Întotdeauna o sa fie in faţa masinilor, ei o sa plece buluc toţi, in primul rand şi in al doilea rand noi va trebui să stăm de fiecare dată foarte atenţi la dânşii, şi practic se vor face ambuteiaje.
Şofer: Periculos. De ce? Că sunt multi tineri care folosesc trotinete şi biciclete.
Cei pe două roţi au prins aripi. "Mi se pare o măsură bună. O să avem mai mult spaţiu", spune un utilizator de trotinete.
Verdictul specialiştilor cu privire la noile marcaje rutiere
Iniţiatorul proiectului, consilier în primăria Capitalei spune că s-a inspirat de la alte oraşe europene.
Nicorel Nicorescu, consilier general USR: Cu toţii ne dorim piste reale de biciclete, dar în aşteptarea acestora, această măsură vine să încurajeze folosirea acestor metode alternative.
Însă specialiştii spun că tocmai lipsa infrastructurii face ca măsura să fie ineficientă. În Bucureşti sunt doar 16 kilometri de piste pentru biciclete.
Sorin Ene, pilot profesionist: Uităm întotdeauna partea de infrastructură. Ţine foarte mult de siguranţa circulaţiei. De ce? Pentru că un biciclist pleacă foarte greu de pe loc. Vor exista contacte. Nici nu vreau să mă gândesc. Vom avea numai scandaluri şi numai accidente. Va fi un haos total.
Noile marcaje vor fi aplicate pe bulevardele mari care taie oraşul de la nord la sud şi de la est la vest dar şi pe bulevradele largi în cel mult două luni.