Nou marcaj rutier pe străzile din Bucureşti. Ce amendă riști dacă nu îl respecți
Bucureştenii şi cei care tranzitează Capitala vor întâlni în trafic un nou marcaj rutier, în intersecţiile semaforizate unde este permis virajul la stânga. Cei care nu îl respectă riscă amenzi şi chiar suspendarea permisului de conducere.
Pe arterele cele mai importante ale Capitalei, în intersecţiile semaforizate unde este permis virajul la stânga, va apărea un nou marcaj transversal "oprire", la o distanţă de trei metri înainte de stâlpul semaforului. Şoferii nu vor putea opri la semafor pe acest spaţiu, acesta fiind destinat exclusiv bicicliştilor şi trotinetiştilor.
Potrivit consilierului municipal Nicorel Nicorescu (USR PLUS), iniţiator al măsurii, o propunere în acest sens a fost aprobată de către Direcţia Transporturi din Primăria Capitalei şi a fost emisă către Administraţia Străzilor. Spaţiul marcat va fi utilizat de către biciclişti pentru a se încadra uşor pentru virarea la stânga în intersecţii.
El a menţionat că măsura se va aplica pe arterele importante, pe străzile de categoria 1 şi categoria 2. Nicorel Nicorescu a arătat că în prezent mulţi bucureşteni se tem să utilizeze bicicleta din cauză că în momentul staţionării la semafor nu au siguranţa necesară.
Ce amenzi riscă cei care nu respectă marcajul rutier
- Femeie omorâtă pe bicicletă de un șofer băut și cu permisul luat de câteva luni, în Teleorman
- Bărbat lovit mortal după ce a scos bani de la un bancomat din București. Medicii n-au putut face nimic pentru a-l...
- Scenariul specialiştilor despre modul în care următorul mare cutremur poate să lovească Bucureştiul: "Estimăm...
Măsura încurajează folosirea bicicletelor, dar atrage şi amenzi pentru şoferii care încalcă acest marcaj. Cei care nu vor acorda prioritate bicicletelor şi trotinetelor la semafor pot fi amendaţi cu 725 de lei și le va fi suspendat permisul pentru 30 de zile.
"Tu eşti, practic, ca biciclist, prins între maşinile oprite la semafor şi bordură. (...) Există bune practici în alte oraşe europene şi nu numai. Este o măsură care se practică şi încurajează folosirea bicicletelor. Nu neapărat pentru virarea la stânga, cum există o anumită justificare, dar şi pentru cei care se deplasează şi merg înainte. În loc să fie prinşi pe margine, vor putea staţiona şi ei mult mai în siguranţă în zona respectivă, înainte de a se face culoarea verde la semafor şi a putea continua traseul", a mai explicat Nicorel Nicorescu.
Conform reprezentantului USR PLUS, măsura va aduce şi alte beneficii, precum: creşterea siguranţei pentru cei care traversează trecerile de pietoni şi descongestionarea mai uşoară a intersecţiilor blocate. Nicorel Nicorescu estimează că, în contextul în care vor fi realizate mai multe piste de biciclete, marcajele rutiere din intersecţii vor fi aplicate într-o mai mică măsură.
Între acest marcaj transversal şi trecerea de pietoni sau limita intersecţiei se va aplica un marcaj inscripţie de bicicletă. În cazul arterelor cu lăţimea mai mare de 7m/sens se vor aplica 2 inscripţii poziţionate la mijlocul distanţei dintre linia STOP şi trecerea de pietoni.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰