Black Friday 2021. Se apropie sărbătoarea reducerilor, cu oferte la milioane de produse. Ce surprize pregătesc marile magazine
Mai puţin de o lună ne mai desparte de Black Friday, cea mai aşteptată perioadă din an pentru cumpărături. Milioane de produse vor avea reduceri consistente, ne promit retailerii care estimează că vânzările din acest an vor fi cu mai bine de 20% mai mari faţă de 2020.
De Redactia Observator la 28.10.2021, 12:38Gina Maican are o firmă de produse cosmetice şi deja face planurile pentru Black Friday: ”O să mai facem un stoc la începutul lui noiembrie sau chiar sfârșitul lui octombrie. În online o să avem reduceri până la 80%. Și offline până la 30-40%”. Anul trecut, în trei zile de reduceri, a făcut un profit de 80 de mii de euro. ”A fost o sumă pe care, în mod normal, o făceam într-o lună. Ceea ce a fost foarte bine”, povestește Gina Maican. ”Cam de 300-400 de lei a fost, în medie, coșul de cumpărături”.
Marii retaileri pregătesc reduceri pentru Black Friday
Şi marii retaileri s-au pregătit pentru sărbătoarea reducerilor. La cel mai mare magazin online, Black Friday are loc pe 12 noiembrie. Şi va ţine doar o zi. ”Vom angaja câteva sute de colegi în plus pentru a face față cu brio comenzilor crescute. Electrocasnicele și electronicele vor fi în top, ca în fiecare an”, spune Florin Filote, vicepreşedinte companie retail.
”Ne gândim întotdeauna să cumpărăm ceva de Black Friday pentru că sunt reduceri și atunci e momentul oportun să facem o investiție”, spun trecătorii, care vor să cumpere ”o mașină, un televizor”. Inclusiv vedetele se pregătesc din timp. ”Salvăm, de obicei, preferințele de dinainte. Pe partea electrocasnice, mi-am luat placă de păr, epilator, mi-am luat ondulator de păr. Eu tocmai sunt în amenajare de apartament. Trebuie sa-mi iau tot”, mărturisește Alexandra Ungureanu, cântăreață.
În magazinele online se lucrează deja la stabilirea promoţiilor la mii de produse. ”Vor exista discount-uri față de prețul recomandat de producători. La unele produse 40-50%, la altele poate mai mult”, promite Robert Berza, CEO retailer fashion. ”Oamenilor le plac ofertele, ideea de ofertă. Totul ține de subconștient. Pur și simplu ideea că știi că-i la ofertă te atrage”, crede o femeie.
Black Friday. Anul trecut, românii au cheltuit un milion de lei pe minut
Chiar dacă e pandemie şi buzunarele nu mai sunt atât de pline ca în alţi ani, retailerii se aşteaptă la vânzări mai mari. ”În fashion, noi vedem o piață care vinde uneva la 20-25% mai multe produse decât anul trecut”, spune Robert Berza, CEO retailer fashion. Iar Florin Filote, vicepreşedinte companie retail, se așteaptă la ”o creștere de două cifre”. Asta înseamnă vânzări de sute de milioane de euro în câteva zile, doar pentru marii retaileri. Anul trecut, spre exemplu, românii au cheltuit un milion de lei pe minut de Black Friday. În timp ce unele magazine organizează Black Friday pe 12 noiembrie, altele vor avea reduceri în perioada 23-29 noiembrie.