Autostrada Urbană mută șoferii în zona de nord a Bucureștiului
Autostrada Urbană devine pe zi ce trece un drum printre case. Dacă până de curând zona era pustie, în ultimele luni de-a lungul şoselei au răsărit cartiere întregi. Tot mai mulţi corporatişti din zona de nord a Capitalei se mută aici pentru a scăpa de traficul şi poluarea din oraş.
De Redactia Observator la 12.05.2019, 01:37Autostrada Urbană devine pe zi ce trece un drum printre case. Dacă până de curând zona era pustie, în ultimele luni de-a lungul şoselei au răsărit cartiere întregi. Tot mai mulţi corporatişti din zona de nord a Capitalei se mută aici pentru a scăpa de traficul şi poluarea din oraş. Preţurile caselor şi terenurilor au crescut cu zece la sută în doar câteva luni, spun specialişti.
Acum câţiva ani, terenurile aflate de-o parte şi de alta a Autostrăzii 3 erau pustii. Puţini erau cei care se mutau în câmp, mai ales că accesul spre oraş era dificil. Lucrurile arată altfel astăzi. Ciotul de şapte kilometri inaugurat în decembrie a deschis poarta către modernizare a satelor din zonă. Le-a legat practic de Bucureşti.
În Moara Vlăsiei, o localitate din judeţul Ilfov, aflată la mai puţin de 20 de kilometri de Capitală, foarte mulţi s-au mutat imediat după inaugurarea autostrăzii urbane. Vrem şi noi să vedem cât facem de aici până la cea mai apropiată gură de metrou din Capitală.
Indiferent de momentul zilei, până la ieşirea de pe autostradă, drumul durează cel mult 20 de minute. Provocarea începe abia la intrarea în oraş.
Am ajuns la cea mai apropiată gură de metrou din Capitală, Pipera, în mai puţin de 20 de minute. Un record am putea spune, dacă ne gândim că în fiecare dimineaţă angajaţii care lucrează aici, în nordul Capitalei, stau cel puţin o oră în trafic.
Cine a vrut să evite nervii şi claxoanele din trafic, s-a mutat în localităţile de lângă Autostrada Urbană, în care dezvoltatorii au pus bazele unor comunităţi după model urban.
ANDREI FILIP, Primar Moara Vlăsiei: În primul rând, am simţit un trafic mai mare pe drumul judeţean care tranzitează localitatea de la un capăt la altul, dar am resimţit şi un interes al cetăţenilor din afara localităţii pentru a-şi achiziţiona terenuri în vederea construierii de locuinţe.
La doi paşi de autostrada urbană, ansamblurile rezidenţiale au apărut ca ciupercile după ploaie, iar fiecare metru de teren de aici este extrem de vânat de fiecare dezvoltator.
În localitatea Moara Vlăsiei, de exemplu, terenurile se vând cu 20-25 de euro metrul pătrat. O locuinţă cu etaj, de peste 100 de metri pătraţi, cu grădină, costă în jur de 95 de mii de euro. Specialiştii spun că preţurile au urcat cu cel puţin 10 la sută după inaugurarea autostrăzii. Mai sunt şi alte explicaţii.
RAZVAN CUC, specialist în imobiliare: Componenta resursei umane în construcţii este foarte mare şi ea se răsfrânge automat în preţul de vânzare.
În birourile din nordul Capitalei lucrează câteva zeci de mii de angajaţi, adică peste 60% dintre corporatişti.