Video CALCUL. Impozitul uriaș pe care ar putea să îl plătească un șofer cu mașină veche de 20 de ani
Milioane de români sunt vizaţi de o nouă taxă auto de poluare. Cel mai mare producător de autoturisme de la noi propune un impozit anual majorat de 16 ori pentru maşinile mai vechi de 20 de ani. În plus, şi cei care cumpără un automobil la mâna a doua ar putea plăti o contribuţie de mediu.
Cele mai multe maşini înmatriculate în România, adică peste 3.000.000 de vehicule, sunt mai vechi de 20 de ani, conform statisticilor.
Cei care deţin maşini mai vechi de 20 de ani vor fi cei mai afectaţi. Proprietarul unui autovehicul cu o normă de poluare Euro 2 plăteşte acum un impozit anual de puţin peste 100 lei. Propunerea este ca taxa să crească de 16 ori şi să ajungă la 1.900 lei. În schimb, pentru o maşină Euro 6, impozitarea ar creşte cu doar 2 lei.
"O maşină de 20 de ani care nu respectă nici măcar normele Euro 3 plăteşte mai puţin de 1 leu pe zi impozit. În lumea de mâine pe care o vedem noi, acest lucru nu va fi posibil", a declarat Mihai Bordeanu, director Dacia.
Impozitul auto, calculat acum în funcţie de capacitatea motorului, ar putea fi calculat şi în funcţie de norma de poluare de la 1 ianuarie.
- Câţi bani a adunat statul din impozitarea bacşişului încasat de restaurante. "Suma pare mică"
- O bandă de falşi muncitori a păcălit zeci de români că le va construi casa visurilor. "13.000 €, atât...
- EXCLUSIV. Mica recalculare a pensiilor, aproape gata. Din aprilie, 1 milion de români primesc bani în plus
- Cele mai vânate profesii între tinerii din generaţia Z. Cel mai mult contează salariul şi programul flexibil
- Comasări, desfiinţări şi chiar locuri vacante printre cele 1.800 de posturi care vor fi eliminate de Guvern: "Nu...
"La achiziţia unui automobil vorbim de introducerea unei contribuţii de mediu. Putem să discutăm de la un automobil electric, care, propunerea noastră, este zero lei, un automobil termic, dar care respectă ultimele norme Euro 6, va avea o contribuţie de mediu de plătit la nivelul a 30-40-50 lei. Însă un automobil cu vechime de 15-20 de ani, cu normă de poluare anterioară Euro 4, chiar Euro 3, Euro 2, există un exemplu Euro 3, ajungem undeva la 1.900 lei", a declarat Mihai Bordeanu, director Dacia.
Asociaţia Constructorilor de Automobile va avea mai multe întâlniri cu reprezentanţii Ministerului de Finanţe în următoarele două săptămâni pentru a stabili cum se va aplica taxa de poluare.
România a promis introducerea taxei de poluare pentru a primi fonduri europene
Ministerul Transporturilor lucrează deja la un proiect în acest sens.
"România este un caz extrem. Adevărul este că aceste maşini, foarte multe, foarte vechi, dăunează mediului, sănătăţii noastre şi, dacă vrem să le cumpărăm, să le avem atât de des şi multe în România, trebuie să plătim o taxă care să ne compenseze cu acest rău făcut mediului şi poluării", a fost de părere Iancu Guda, specialist economic Observator.
Pe şoselele noastre circulă foarte puţine maşini noi. Sub 300.000 au acum până în doi ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰