Americanii, revoltaţi. CEO-ul Kellogg’s le-a recomandat să mănânce cereale la cină în loc de pui pentru a face economii
Gary Pilnick, CEO-ul companiei producătoare de cereale Kellogg’s, a fost criticat după ce le-a recomandat americanilor să consume cereale la cină pentru a face economii. Americanii cheltuiesc pe mâncare cel mai mare procent din venituri din ultimii 30 de ani, din cauza inflaţiei.
De Redactia Observator la 27.02.2024, 12:51Compania Kellogg’s le recomandă americanilor să consume cereale la cină, a spus CEO-ul Gary Pilnick într-un interviu acordat CNBC săptămâna trecută. "Dă-i puiului o noapte liberă" este chiar un nou slogan oficial prin care compania îndeamnă clienţii să renunţe la carnea de pui, mai scumpă, în favoarea cerealor la cină. Compania WK Kellogg deține brandurile de cereale Frosted Flakes, Froot Loops, Corn Flakes şi Raisin Bran.
"Cerealele au fost întotdeauna destul de accesibile și tind să fie o alegere excelentă atunci când consumatorii se află sub presiune", a spus Pilnick. "Dacă te gândești la costul cerealelor pentru o familie față de alte opţiuni, ar fi mult mai accesibil".
Americanii dau pe mâncare cel mai mare procent din venituri din ultimii 30 de ani
Îndemnul lui nu a fost însă bine primit de americanii frustrați, care cheltuiesc cu 26% mai mult pe alimente din 2020 încoace. Americanii au ajuns să dea cea mai mare parte din ultimii 30 de ani din venitul lor pe mâncare.
- Călătoriile cu avionul devin tot mai costisitoare. Compania care va scumpi biletele cu 10%, din această vară
- Cu preţuri de la 10 lei în sus, până la "sume inestimabile", mărţişoarele în tendinţe din 2024 ies din...
- Buchetul de 1 și 8 martie, mai scump anul acesta. Florile care au ajuns să coste și cu 40% mai mult: "Trebuie să...
- Magazinele în care produsele sunt la jumătate de preţ faţă de hypermarketuri. Vânzările lor au crescut cu 16%...
Pe rețelele de socializare campania Kellogg’s a fost criticată drept insensibilă, comentează CNN.
Prezentatorul CNBC Carl Quintanilla l-a întrebat pe Pilnick dacă recomandarea ca americanii presaţi cu banii să mănânce cereale la cină nu ar putea fi interpretată greşit. Pilnick nu s-a arătat îngrijorat.
"De fapt, se potriveşte foarte bine acum. Cereelele la cină sunt probabil mai în tendinţă acum și ne așteptăm să rămână aşa deoarece consumatorul este sub presiune", a spus el.
Prețurile la alimente și la mâncatul la restaurant au crescut vertiginos de la începutul pandemiei. În 2022, americanii au cheltuit 11,3% din venit pe alimente, cel mai mare procent din 1991 încoace, a aratăt o analiză publicată de Wall Street Journal săptămâna trecută.
Americanii critică lăcomia corporaţiilor
Companiile alimentare au crescut prețurile de la începutul pandemiei pentru a acoperi costuri mai mari pentru forța de muncă, ingrediente și transport. Numai prețul cerealelor a crescut cu 28% din ianuarie 2020, potrivit statisticii oficiale. În ultimul an fiscal, Kellogg a crescut prețurile cu 12%.
Unii americanii s-au arătat revoltaţi de comentariile directorului care a câștigat peste 4 milioane de dolari anul trecut, notează CNN. Alţii au observat că o cutie de cereale a trecut de 7 dolari şi au comentat că ele nu sunt potrivite pentru a înlocui cina.
Reacția lor arată furia americanilor față de "lăcomia" corporaţiilor care au crescut preţurile la produsele de bază şi chiar se laudă cu asta. Şi McDonald's a devenit ținta criticilor din partea clienţilor care se plâng de prețuri. Pe Tiktok au devenit virale poveștile care deplâng costul unui meniu Big Mac ajuns şi la 18 dolari în unele părţi din SUA.