Solicitarea antreprenorilor români, după ce e-Factura le-a dat bătăi de cap. Doi din trei spun că au costuri mai mari din cauza sistemului
Antreprenorii se plâng că au costuri tot mai mari, după implementarea E-factura, sistemul de facturare electronică şi un nou pas spre digitalizare. Trecerea de la factura pe foaie, la cea electronică s-a făcut de la începutul acestui an. Şi, într-un timp atât de scurt, au apărut şi problemele: patronii spun că platforma nu funcţionează aşa cum trebuie, iar verificarea documentelor, care, teoretic, ar trebui să se facă uşor, este, în realitate, o corvoadă.
De Florentina Lazăr la 15.02.2024, 17:30Antreprenorii cer ca până la finalul acestui an să nu se aplice sancţiuni în acest caz, deşi legislaţia în vigoare prevede că din luna aprilie se aplică aceste sancţiuni. De altfel, 25% dintre antreprenori spun că ar fi nevoie de mai multe tutoriale ANAF prin care să fie explicate cele mai multe probleme. Şi au fost multe în ultima perioadă, de la 1 ianuarie şi până acum, de când e-factura a devenit obligatorie pentru toate tranzacţiile dintre firme.
Doi din 3 antreprenori spun că au costuri mai mari
Spre exemplu, jumătate dintre antreprenori s-au plâns de funcţionarea defectuoasă a acestei platforme, false erori la încărcarea facturilor dar şi interfaţa, care spun ei, nu este atât de prietenoasă. De altfel 2/3 antreprenori spun că au costuri mai mari, de când e-factura a devenit obligatorie. Ministerul Finanţelor a făcut mai multe update-uri pentru această aplicaţie şi vrea, până la jumpătatea acestui an, să dezvolte şi o aplicaţie mobilă.