Sute de fermieri români vor să facă agricultură bio. Care sunt avantajele
Peste 200 de fermieri din România vor să treacă la agricultură 100% naturală. În ultimii ani, şi hipermarketurile i-au ajutat. Primesc bani şi consultanţă, iar marfa lor va ajunge direct pe rafturile marilor magazine.
De Redactia Observator la 17.06.2019, 01:27Peste 200 de fermieri din România vor să treacă la agricultură 100% naturală. În ultimii ani, şi hipermarketurile i-au ajutat. Primesc bani şi consultanţă, iar marfa lor va ajunge direct pe rafturile marilor magazine. Fermierii sunt însă obligaţi să demonstreze că pot obţine recolte fără pesticide şi fără îngrăşăminte chimice.
Pentru românii ca el, au apărut programe prin care certificatele se obţin mai uşor, iar marfa ajunge direct în marile magazine.
În ultimii ani, tot mai multe hipermarketuri investesc în agricultura bio. Peste 200 de fermieri s-au înscris doar în programul susţinut de unul dintre retaileri. Aceştia vor fi consiliaţi de experţi la fiecare pas şi vor beneficia de finanţare integrală în primul an de tranziţie.
SILVIU DIACONU, directorul de achiziţii produse proaspete al unui retailer: Producătorii ne spun că este mai greu să facă pasul ăsta singuri. De ce? Pentru că agricultura biologică înseamnă nişte investiţii mai mari.
De altfel, certificarea bio este un proces extrem de riguros. În cei trei ani de tranziţie, producătorii trebuie să dovedească constant, indiferent de condiţiile de vreme sau termice, că pot combate dăunătorii fără pesticide şi fără îngrășăminte chimice. Până atunci, trebuie să treacă şi de testul birocraţiei.
SILVIU DIACONU, directorul de achiziţii produse proaspete al unui retailer: Va trebui prima dată să ia legătura cu un organism de certificare, apoi trebuie să se înscrie la APIA, la direcţia agricolă judeţeană şi de aici intră în conversia propriu-zisă.
Afacerile cu produse bio încep să prindă rădăcini în toată ţara. Tot mai mulţi tineri antreprenori au reuşit, cu un munte de ambiţie, să răzbească pe o piaţă încă de nişă în România. Şi au şi succes.
Piaţa produselor bio din România este încă la început de drum prin comparaţie cu alte ţări din Uniunea Europeană. Totuşi, în ultimii ani a înregistrat creşteri notabile. În 2018, de pildă, vânzările de produse bio au crescut cu 30 la sută, până la 20 de milioane de euro.