Problemele cu lanțul de aprovizionare vor deveni norma, avertizează șeful Volkswagen. Constructorul are 150.000 mașini neterminate din cauza crizei semiconductorilor
Veniturile Volkswagen au stagnat în trimestrul trei, iar compania a avertizat că problemele din lanţul de aprovizionare reprezintă acum noua normă şi nu o excepţie, anticipând că problemele vor continua. Cu toate acestea, cel mai mare producător de automobile din Europa consideră că unele blocaje se vor atenua şi că piaţa auto va creşte anul viitor, notează News.ro.
De Redactia Observator la 30.10.2022, 12:00Producătorul de automobile şi-a redus însă aşteptările referitoare la livrările din acest an, prognozând că acestea vor fi similare cu cele din 2021, faţă de o creştere estimată anterior de 5%-10.
Volkswagen şi-a menţinut totuşi perspectiva de profit, care ar urm să atingă limita superioară a unei marje de 7%-8,5%, prin reducerea costurilor fixe. Următoarele actualizări ale strategiei Volkswagen vor fi publicate în martie 2023.
Creşterea sperată a evaluării Volkswagen după listarea Porsche AG nu s-a materializat, acţiunile producătorului auto scăzând cu peste 28% în acest an, în timp ce evaluarea mărcii de maşini sport a depăşit-o pe cea a Volkswagen, fosta sa companie mamă.
Probleme cu lanțurile de aprovizionare
Profitul din trimestrul al treilea au stagnat sub nivelul anterioare pandemiei, la 4,3 miliarde de euro (4,29 miliarde de dolari), sub povara listării Porsche, suspendarea afacerilor în Rusia, revaluarea în scădere a acţivelor unui startup pentru vehicule autonome, precum şi a problemelor de asigurare a pieselor.
"Provocările pentru lanţul nostru de aprovizionare vor deveni regula, nu excepţia", a spus directorul general Oliver Blume, invocând barierele în calea transferurilor de tehnologie între Est şi Vest.
Lipsa semiconductorilor şi a altor piese critice a însemnat că producătorul de maşini are 150.000 de vehicule neterminate şi constituie stocuri pentru a se proteja împotriva lipsurilor ulterioare în timpul iernii.