ANIMAŢIE GRAFICĂ. Patru jandarmi au intrat cu maşina într-o groapă nesemnalizată, apoi au vrut să ascundă ruşinea
Patru jandarmi s-au urcat într-o maşină şi au plecat într-o misiune. Nu au mai ajuns. Şoferul a pierdut controlul volanului şi a băgat autospeciala într-un şanţ. Jandarmii au coborât teferi din maşină, sub privirile amuzate ale celorlalţi şoferi. Apoi, de ruşine, au acoperit maşina şi numerele cu o prelată. Groapa nu era semnalizată corespunzător şi firma care făcea lucrările a mai fost amendată.
De Andre Rotaru la 29.11.2021, 19:22Ora 10 dimineaţa. Cei patru jandarmi erau într-o misiune cu poliţia şi se îndreptau spre Dobroieşti, când s-au răsturnat cu maşina în şanţ. Şoferul a văzut târziu groapa din şosea, a frânat, dar a derapat pe o placă de metal de la lucrări. A ajuns în şanţul adânc de un metru şi jumătate.
Claudiu Costea, Brigada Rutieră: Colegii mei de la Jandarmi au reuşit să iasă singuri.
Ca prin noroc, deşi maşina e distrusă, niciunul dintre jandarmi nu a fost rănit. Misiunea lor însă s-a încheiat înainte de a începe. Cu ochii la groapa răsărită din neant în faţa lor, jandarmii au sunat la 112. Şoferul a suflat în etilotestul colegilor de la Rutieră. Nu era băut.
''Mă uimeşte ce văd. Bine că au scăpat cu viaţă şi nu s-a întâmplat nimic mai rău.''
La scurtă vreme după accident, maşina a fost acoperită cu o prelată pe partea dinspre şosea, astfel încât cei care vin pe drum să nu poată vedea că a fost vorba de o maşină a Jandarmeriei. Jandarmii s-au temut să nu ajungă vedete pe Internet.
''Aţi văzut că lumea încetineşte ca să filmeze? De cancan, de hai să punem pe Facebook...Şi încetinesc şi aşa se fac alte accidente.''
La aproximativ 3 ore după după ce s-a produs accidentul, pompierii au adus o macara de mare tonaj şi au început pregătirile pentru a ridica autospeciala jandarmilor din şanţ.
Groapa nu era semnalizată corespunzător
Colegii de la Rutieră le-au dat dreptate jandarmilor: şantierul nu era semnalizat corespunzător. Culmea, în urmă cu o săptămână, firma care executa lucrările de modernizare a reţelei de cabluri a fost amendată cu 3.000 de lei tocmai din acest motiv.
Claudiu Costea, Brigada Rutieră: Orice lucrare efectuată pe partea carosabilă se semnalizează în primul rând cu cel puţin 10 metri înainte de efectuarea lucrării respective, având montate indicatoare rutiere temporare, limitare de viteză 30 de km pe oră şi evident de-a lungul lucrării balize direcţionale.
Firma este acum cercetată penal pentru lucrarea nesemnalizată corect.
''Organele statului român îşi vor face datoria conform legilor în vigoare. Noi avem toate autorizaţiile şi suntem din punctul ăsta de vedere acoperiţi.''
Reprezentanţii firmei nu au răspuns solicitărilor Observator pentru un punct de vedere.