"Drumul morţii" din România va fi modernizat din 2023. Un proiect pilot a redus la zero accidentele mortale
"Drumul morţii", E85 sau cea mai periculoasă şosea din ţară va fi modernizată pentru un trafic mai sigur de la anul. Şoferii vor circula din Capitală până în Moldova şi invers pe două benzi plus una, alternativ. Cel mai optimist: în 2024. Acum pe cei 330 de kilometri - cât are drumul, se aplică legea junglei. Acostamentul este folosit ca o jumătate de bandă, iar şoferii fac la fiecare kilometru parcurs depăşiri periculoase. Zeci de oameni mor în fiecare an, în accidente rutiere, pe acest drum.
De Redactia Observator la 29.09.2022, 20:42Depăşiri periculoase au loc în fiecare moment pe DN2, parte a drumului European E85. Doar în ultimii trei ani peste 220 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente care au avut loc pe "drumul crucilor". 564 între Bucureşti şi Bacău.
Alin Şerbănescu, CNAIR: Limitele de viteză nu sunt respectate. Se merge cu viteze de până la 170-180 de kilometri la oră.
Sorin Ene, pilot de curse: Este, de fapt, o bandă de urgenţă. Ea este despărţită de banda normală de circulaţie prin linie discontinuă, oferindu-i şi legal conducătorului auto dreptul să circule pe acolo. Este, cumva, o capcană legală.
E85 traversează Europa de la nord la sud, din Lituania - până în Grecia, la Marea Egee. În România- şoseaua se întinde de la Siret până la Giurgiu, pe 330 de kilometri. Este singura rută care leagă, la acest moment, sudul ţării de Moldova. Dar şi cea mai periculoasă.
- Patru răniți, printre care și un bebeluș, după ce un șofer de 54 de ani a intrat frontal într-un alt...
- Scurgeri de carburant pe şosea, după ce o cisternă condusă de un ucrainean a derapat și a intrat în gardul unei...
- "Mica lui cascadorie putea costa vieţi". Slalom printre maşini, cu 112 km/h, ca să ia o bere de la alt şofer....
Şofer: Da, cum se zice: "drumul morţii".
Şofer: Cam periculos, drept să spun.
Proiectul pilot al Companiei Naţionale de Drumuri prin care, pe un scurt sector, s-a reconfigurat circulaţia s-a dovedit a fi de succes. Câţiva kilometri unde nu mai mor oameni.
Sunt trei ani de când şoferii circulă pe o porţiune de 10 kilometri, între Moviliţa şi Sineşti, pe două benzi plus una, alternativ. Între timp, pe un tronson un singur accident a mai avut loc. Autorităţile intenţionează să reconfigureze drumul care leagă Capitala de Moldova -cel mai devreme în 2024. Proiectul de transformare a drumului morţii într-o şosea sigură pentru şoferi se va face cu bani europeni, prin PNRR. Termenul-limită este 2026, dar autorităţile se laudă că termină mai repede.
Alin Şerbănescu, CNAIR: În forţă vom începe de anul viitor. Este, evident, o soluţie salvatoare de vieţi pe un drum care este cunoscut la ora actuală, în România, ca fiind "Drumul morţii".
În afara localităţilor se va circula, aşadar, în acelaşi mod ca pe cei 10 kilometri modernizaţi deja, adică pe două benzi plus una, alternativ. Până atunci, reprezentanţii autorităţilor le transmit şoferilor să nu se lase influenţaţi de mirajul a două benzi şi să circule cu prudenţă.
Alin Şerbănescu, CNAIR: Deşi îţi permite o deplasare cu o viteză superioară, nu îţi garantează că vei şi ajunge la destinaţie.