Filmul călătoriei de 30 de ore cu trenul de la Mangalia la Timișoara: ”A fost groaznic. O experienţă pe care nu vreau să o mai repet niciodată în viaţa mea”
Au plecat miercuri cu trenul din Mangalia şi au ajuns vineri în Timişoara! Nu, nu este o glumă, ci călătoria de coşmar prin care au trecut zeci de timişoreni, printre care şi un grup de copii care se întorceau din tabără. În cele 30 de ore pe drum, călătorii au primit de la CFR două cornuri şi două sticle de apă plată. Tot în cele 30 de ore, cât s-au târât într-un tren din România, oamenii ar fi putut ajunge chiar şi până la Polul Nord.
De Iulia Pop la 30.07.2021, 19:43”A fost cumplit, copiii să îi ţii acolo..a fost obositor şi un chin de nedescris”. Epuizaţi, flămânzi, deshidrataţi şi nervoşi. Aşa au ajuns la destinaţie zeci de timişoreni, printre care şi un grup de 30 de copii, după o călătorie de coşmar. Au plecat miercuri, la ora 19.40, din Mangalia. S-au gândit că se pun la somn şi se trezesc, aşa cum era plănuit, în TImişoara, unde ar fi trebuit să ajungă joi la ora 11 dimineaţa. Doar că s-au trezit în câmp. Şi au stat timp de zece ore. A fost doar primul blocaj. Au urmat încă două halte nedorite, în Valea Albă şi în Turnu Severin. Gara din Timişoara au văzut-o abia vineri noaptea, după 30 de ore.
Călătoria s-a întrerupt brusc la nici 40 de kilometri de Bucureşti, lângă Fundulea. O furtună violentă a doborât un copac pe linie şi trenul a rămas în câmp. Zece ore. Fără explicaţii, fără provizii şi fără soluţii.
Directorul CFR, reacție uluitoare în cazul trenul abandonat în câmp
Ar fi trebuit să ajungă la miezul nopţii în Bucureşti. Au ajuns a doua zi la 9 şi jumătate. Agasat că i se cer explicaţii, directorul CFR dă un răspuns halucinant.
Ovidiu Vizante, director CFR Călători: ”De ce mă întrebaţi pe mine? /Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste pom”.
După aproape 14 ore, călătorii din trenul răbdării trec şi de Capitală. Minunea durează 7 ore şi jumătate. În staţia Valea Albă din Mehedinţi, trenul Inter Regio 1191 anunţă că locomotiva s-a defectat. Aşteaptă încă o oră şi un sfert o altă locomotivă. Surpriză, însă!
”A venit o locomotivă de la Turnu Severin şi s-a stricat şi asta”, spune un tânăr. Ajunşi la capătul răbdării, câţiva copii o iau pe jos prin câmp şi prin pădure şi îşi aşteaptă părinţii să vină să-i ia cu maşina. ”A fost teribil, a fost groaznic. E o experienţă pe care nu vreau să o mai repet niciodată în viaţa mea”
Pasagerii din tren au parcurs un drum de 15 ore în 30 de ore
După trei ore, trenul se pune, din nou, în mişcare cu o a treia locomotivă. La Caransebeş, se opreşte iar. Pasagerii sunt daţi jos şi află cu stupoare că trebuie să schimbe trenul.
În Timişoara, părinţii şi rudele pasagerilor sunt aproape de lacrimi. Tatăl unui copil din tren: ”Cum credeţi că ar trebui să se simtă un tată care şi-a trimis copilul şi trebuia să ajungă în această dimineaţă la ora 11 fără, este ora 12 noaptea şi încă nu au ajuns?”
Chinul se încheie după aproape o zi şi jumătate.
Iulia Pop, reporter Observator: ”În trenul care intră acum în gara de nord din Timişoara se află călătorii care au plecat miercuri la ora 19:40 din Mangalia. E deja vineri! O călătorie de 15 ore s-a transformat într-una de 30”.
O expediţie demnă de exploratori. Aceeaşi distanţă ar fi fost parcursă în alte ţări, tot cu trenul, în trei ore şi jumătate. De exemplu, ruta Paris-Marsilia. Şi, în cele 30 de ore cât s-au târât într-un tren din România, călătorii ar fi putut ajunge în zbor chiar şi până la Polul Nord.