"Golden Gate", în variantă românească: Circulația pe podul peste Dunăre de la Brăila se mai lasă așteptată. Inaugurarea întârziată deja cu trei luni
Podul peste Dunăre de la Brăila, mult lăudatul proiect de infrastructură, se transformă într-o dezamăgire specifică României postdecembriste. După promisiuni peste promisiuni şi multe termene declarate oficial, nici azi nu se circulă pe el. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, se aşteaptă ca podul să fie gata într-o lună. Asta în condiţiile în care abia acum se pune hidorizolaţia pe pod, iar drumurile de legătură nu sunt nici ele gata.
De Adrian Obreja la 02.03.2023, 18:30Dragoş Burlan - fost şef proiect: Aici e un grafic detaliat pe zile, începând de astăzi, da?! O să vedeţi aici până în decembrie, undeva 18 - 19 decembrie. Cam ăste e targentul nostru pe fiecare activitate în parte.
"Golden Gate", în variantă românească
Este promisiunea constructorilor din toamna anului trecut. Cu surle şi trâmbiţe, ne anunţau că vom putea circula pe pod chiar dinainte de Crăciun.
Însă, socoteala de acasă nu s-a potrivit cu realitatea din teren.
- Enigma băiețelului cu ochi albaștri și părul blond, găsit plutind pe Dunăre într-o pungă de plastic, de...
- Podul de la Luțca, prăbușit anul trecut, arată și acum ca după bombardament. Autoritățile vin cu noi promisiuni
- Podul Îndrăgostiţilor din Timişoara riscă să se prăbuşească. Când vor începe autorităţile reabilitarea
Adrian Obreja - reporter Observator: Deşi a fost anunțată inaugurarea podului în decembrie, iată că acum la 3 luni dinstanţă, doar un singur strat de hidroizolaţie a fost turnat pe pod. Mai urmează încă două straturi, iar despre asfalt nici nu putem vorbi deocamdată.
Cristian Enache - responsabil CNAIR: Acel termen nu era unul realist la acel moment. A fost un termen asumat doar de antreprenor.
La aşa numitul "Golden Gate românesc", abia zilele acestea a început turnarea celui de-al doilea strat de hidroizolaţie. Vremea extrem de rece pare că încetineşte ritmul foarte mult. La fel se întâmplă şi în cazul şoselelor de legătură.
Adrian Obreja - reporter Observator: La drumurile de legătură, în total 21 de kilometri se lucrează pe mai multe segmente, doar că niciun segment nu este gata în proporţie de 100%.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grideanu speră să taie panglica în această primăvară.
Sorin Grindeanu: Ultima discuţie pe care am avut-o la Brăila, cred că acum o lună a fost asumată de către, iarăşi, de către constructor ca în aprilie-mai să finalizeze prima parte, adică podul, legătura în Tulcea pe varianta Măcin, urmând ca pe Jijila să se întâmple să se termine acea lucrare la sfârşitul anului.
În teren, ni se dau cu totul alte termene.
Cristian Enache - responsabil CNAIR-reporter: Avem promisiuni din partea antreprenorului că la nivelul lunii iunie va da în trafic. Are un program de execuţie asumat.
- Dar 100% e ceva gata?
- 100% nu.
Statul şi firma constructoare au peste 12 procese pe rol. La finalul anului trecut unul dintre ele a fost câștigat de antreprenor. Astfel, statul a fost nevoit să achite aproximativ 6 milioane de euro despăgubiri. Totodată, constructorul a câștigat și o amânare a lucrărilor. Întrebat de Observator despre stadiul lucrărilor, acesta a refuzat să mai ofere un punct de vedere.