Ipotezele luate în calcul în cazul accidentului naval din portul Reni. Românii cer ucrainenilor să reţină vasul vinovat
Grav accident naval pe Dunăre, în Portul Reni, din Ucraina. O navă românească, plină cu îngrăşământ, a fost lovită de un vapor din Africa. S-a ales cu o mare spărtură şi a fost nevoie să fie împinsă la mal, ca să nu se scufunde. Rămâne de văzut acum dacă există pericol de poluare pe Dunăre.
De Adrian Obreja la 15.04.2023, 19:29Incidentul din portul Reni a luat navigatorii prin surprindere, mai ales că danele nu erau foarte aglomerate. Un vas plin cu animale vii, care pleca de la chei, a lovit nava din România, ancorată şi încărcată cu peste o mie de tone de îngrăşământ.
Irina Puşcaşu, ANR: În urma accidentului, nava fluvială cu pavilion român a suferit o gaură de apă şi a fost adus un împingător în asistenţă pentru a o împinge în mal drept şi pentru a evita astfel scufundarea acesteia.
Nava din ţara noastră este acum pe malul românesc al Dunării
Nava din ţara noastră este acum pe malul românesc al Dunării, iar cea care a produs accidentul a aruncat din nou ancora în portul Reni.
Adrian Obreja, reporter Observator: Autorităţile din România au cerut deja celor ucrainene să reţină în port vasul vinovat de producerea accidentului şi în acelaşi timp se încearcă descărcarea celor o mie de tone de sulfat de amoniu care încă se află la portul navei româneşti grav avariate.
Autorităţile din Ucraina încearcă să aducă o macara plutitoare şi o barjă pentru a descărca de pe nava româneasca avariată îngrăşămintele ar putea să cadă în Dunăre.
Ipotezele luate în calcul în cazul accidentului naval
Reporter: S-a scurs ceva în apă până acum din acel îngrăşământ?
Vlăduț Brânză, șef căpitănia portului Galați: Noi am făcut o verificare. Se spune că sulfatul de amoniu nu ar fi poluant. Ideea este că e solubil în apă.
Ancheta care a început va stabili cauzele accidentului. În acest moment, şi eroarea umană, şi defecţiunea tehnică sunt luate în calcul.